KRÁLÍČEK, F. Analýza materiálového toku dopravníkové linky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Kašpárek, Jaroslav

Student Filip Králíček se ve své práci zabývá analýzou materiálového toku dopravníkové linky. Diplomová práce obsahuje v úvodu rozbor skidu, koncept dopravníkové linky včetně popisu pracovních procesů a rozbor pohonných jednotek. V nosné části práce je proveden návrh matice experimentů s podrobným popisem způsobu pohybů pro manipulaci. Závěrečná část práce vyhodnocuje simulaci. Výhrady k postupu a řešení v práci mám zejména po formální stránce: -netechnické slovní formulace v kapitolách 3.3, 3.5, -nejsou odkazy v textu na obrázky 12., 13., 15. až 28., následně pak 30. až 38., dále 40. až 44., -nejsou odkazy v textu na tabulky – všechny v kapitole 5.i 6., -překlepy na straně 23., 25., 31., atd., -strana 29. – nejspíš se rozhodilo formátování, protože je zde volná více jak polovina stránky, -neuvádí zdroje informací v některých částech textu, kde jsou uvedeny parametry, -výčet pohonných jednotek jen v řádcích – strana 41., -chybné formátování textu v „Použité informační zdroje“. V práci použil student znalosti z oblasti materiálového toku, ve které zpracovával i svou bakalářskou práci. Použité metody pro výpočet jsou vhodně zvolené a mají logickou návaznost. Práce je z hlediska požadavků a cílů dle zadání DP splněna. Postup a rozsah řešení práce je správný a kompletní. Schopnost studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je až na drobnosti dobrá. Grafická úprava textové části práce je dobrá. Stylistická úprava je dobrá. Student se vyjadřuje technicky. Citace zdrojů informací a odkazy na obrázky a tabulky jsou uvedeny jen občasně, převážná část chybí. Výkresová část práce u tohoto typu práce není. Doporučuji tuto práci k obhajobě.

Práce s literaturou včetně citací D

Málek, Ondřej

V DP autor řeší kompletní návrh dopravníkové linky pro významného klienta společnosti Chropyňská strojírna, a.s. Autor byl v průběhu svého praktika začleněn do realizačního týmu a pod odborným dohledem vedoucího oddělení dopravní techniky naší společnosti, mu byla svěřena úloha provedení hrubého plánování a návrhu konceptu dopravníkové linky. Výsledkem byl návrh jednotlivých částí dopravníkové linky včetně návrhu skidů. Další součástí bylo navržení a rozbor pohonných jednotek na jednotlivých částech dopravníkové linky. Zde autor popsal několik možností. Výstupem této části je konečný počet elektromotorů, určený typ převodovek a vysvětlení nutnosti použití frekvenčních měničů. V následné obsáhlé části autor provádí matice experimentů, které autorovy pomohli ke správnému vytipování elektromotorů k jednotlivým částem dopravníkové linky vzhledem k požadovanému času cyklu. Tyto vytipované pohonné jednotky autor ověřil pomocí návrhu v softwaru Technomatix Plant Simulation. Neodmyslitelnou součástí každého návrhu podobného zařízení je bezpečnostní koncept, který nechybí ani v této DP. Autor pracoval samostatně, ovšem z naší strany musel být korigován, protože nebyla zohledněna některá omezení komerční povahy, jako dodací doby komponent nebo jejich kompatibilita s použitým systémem řízení. Tento fakt ovšem nepovažuji v žádném případě za autorovu chybu. Autor vytvořením této DP prezentuje svoji odbornou připravenost pro konstrukční, certifikační a manažerské činnosti a projevuje dobrou teoretickou i odbornou připravenost pro řešení další úkolů v jeho budoucí profesní kariéře. Děkuji autorovi za příjemně strávený čas při konzultacích a diskuzích a chtěl bych mu i touto formou popřát do budoucího osobního i profesního života mnoho úspěchů a štěstí. Ing. Ondřej Málek

eVSKP id 139392