ŠPRINCL, J. Niklové superslitiny v letectví a kosmonautice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Němec, Karel

Předložená práce je zpracována v rozsahu 26 stran, s průběžně řazenými obrázky a tabulkami. Z metodického hlediska vycházel diplomant z doporučených zásad pro zpracování bakalářské práce a o tématu pojednal celkem v sedmi logicky navazujících kapitolách, k čemuž využil celkem 27 zdrojů. Zdůraznit je třeba také to, že student po celou dobu pracoval velmi iniciativně a samostaně. Celkově práci hodnotím známkou „výborně“ a doporučuji ji k obhajobě.

Nopová, Klára

Předložené bakalářská práce pana Jana Šprincla „Niklové superslitiny v letectví a kosmonautice“ byla vypracována v celkovém rozsahu 35 stran a byla rozdělena do 7 kapitol. Jedná se o rešeršní práci, což je v souladu pro daný studijní obor. První část práce pojednává o niklu, a to jak o čistém prvku, tak o niklu ve slitinách. V druhé části práce autor stručně charakterizuje a rozděluje superslitiny, přičemž se výrazněji věnuje právě superslitinám na bázi niklu. V závěru práce se autor více věnuje vybraným superslitinám z hlediska mechanismu vytvrzování a odolnosti vůči oxidačnímu prostředí. V práci se objevuje minimum gramatických chyb a formulačních nepřesností. Za poměrně značný nedostatek lze považovat nedostačující vysvětlení a popis obrázků, převážně popis snímků mikrostruktur a velikost či absence měřítka. Práci by prospěla lepší přehlednost, posloupnost informací a kompletní tabulky (viz Tab. 3 strana 28). Autor prokázal schopnost práce s cizojazyčnou literaturou, vyvozování závěrů a splnil tak cíle bakalářské práce. Práce splňuje veškeré náležitosti a doporučuji ji k obhajobě s celkovou známkou – C.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D