KARPOV, D. Studie zavedení štíhlé výroby na základě spolupráce s dodavatelskými řetězci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Jurová, Marie

Práce byla konzultována především v podmínkách výrobního podniku, ale současně i s vedoucí práce na FSI. Podněty a připomínky, které vznikly při konzultacích, byly ryhle přenášeny do dalšího kroku řešemí a ověřovány v ve výrobním procesu konkrétního produktu. Výsledkem změn bylo zavedení do plánovacího procesu pro odstranění prostojů a zkrácení materiálových toků v nově navrženém layoutu pro realizaci přístupů štíhlé výroby. Při vlastní obhajobě by bylo vhodné,. aby autor vysvětlil propočet taktu výrobní operace a efekltivita práce a návratnost investic vzhledem k datům, které použil z podnikatelského subjektu a výpočet posoudil z pohledu ukazatele produktivity práce.

Tesař, Rostislav

DP se zabývá hledáním inovačního potenciálu ve výrobě kabelových svazků pro automotiv. použitím anylýzy procesů a jejich návazností s cílem nalezení zlepšení a docílit lean production. Odstraněním muda-plýtvání se autorovi podařilo najít dostatek možností, jak zvýšit efektivitu procesu. Po nezbytné teoretické přípravě, s využitím relevantní literatury, dochází autor k nalezení konkrétních úspor. Bohužel je uvádí pouze v procentech, ne ve finančním vyjádření, což oponent považuje spíše za "odborný odhad", než jasné vyjádření. Na př. WIP o 70%. Navíc u většiny obrázků a tabulek není uveden zdroj, takže není zřejmé, zda jsou převzaty , nebo jsou vytvořeny autorem. Na závěr DP chybí seznam obrázků a tabulek Přes tyto výhrady byl cíl DP splněn a doporučuji práci k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry

eVSKP id 140598