JÁNOŠ, V. Firmware měřicí stanice pro bezdrátový sběr dat přes LoRaWAN [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Juráň, Radovan

Předložená práce se zabývá praktickým vývojem programu na vývojovém kitu STM Nucleo se system-on-a-chip platformou STM32WL. Cílem bylo zejména samotný kit oživit, zprovoznit pak sběr a přenos dat pomocí LoRaWAN na 868 MHz a realizovat tak prototyp měřicí stanice s využitím uvažované platformy. Práci hodnotím jako zdařilou, její výsledek je funkční realizací zadaných požadavků, ba navíc obohacený o vlastní zpracování a vizualizaci dat nad rámec zadání, a to pomocí open source software Zabbix. Student pracoval po celou dobu samostatně, problémy aktivně konzultoval a samostatně je řešil. Velmi kladně hodnotím účast autora práce na studentské konferenci EEICT 2022 formou příspěvku, který popisoval systém řešený v rámci bakalářské práce. Samotný text práce sice skýtá prostor zlepšením, zato je psán věcně. Hodnotím práci stupněm A (90 bodů).

90

Možný, Radek

Práce je po formální stránce spíše na průměrné úrovni. Některé kapitoly, zejména v teoretické části, jsou nelogicky členěny a obecně je kvalita textu kolísavá. Autor se v textu nadbytečně věnuje nedůležitým, obecně známým faktům na úkor doplňujících informací, jejíchž absence zapříčinila četné výskyty zavádějících a nepřesných informací. Kvalitu textu taktéž sráží množství typografických chyb, občasný výskyt faktických chyb, neexaktní či nepodložená tvrzení (např. Relativně slabá anténa či relativně dlouhá vzdálenost) a špatná kvalita obrázků. Navzdory kvalitě textu, ke které má oponent výhrady, je praktická část na dobré úrovni a je tudíž silnou stránkou práce. Výstupem je plně funkční řešení schopné sbírat a vyhodnocovat měřená data, což poukazuje na pochopení cílové problematiky. Nicméně popis praktické části se mohl více věnovat provedeným měřením s náměty na možné optimalizace a mohl taktéž obsahovat fotodokumentaci testovacího zařízení. Autor se v práci zaměřil na popis a implementaci režimů snížené spotřeby, nicméně vyhodnocení celkové efektivity zařízení se zaměřením na proudovou spotřebu s úvahou jeho životnosti v práci chybí. Na základě výše uvedených informací hodnotím bakalářskou práci studenta Víta Jánoše stupněm B/80 bodů a doporučuji k obhajobě.

80

eVSKP id 141246