KUNERT, A. Operační módy symetrických šifer [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Zeman, Václav

Úkolem studenta bylo provést analýzu symetrických šifrovacích algoritmů se zaměřením na operační módy jejich použití a v praktické části práce vytvořit webovou aplikaci umožňující šifrování souborů. Pro splnění uvedených úkolů bylo nutné detailně nastudovat velké množství informací a využít je při vytváření webové aplikace. Student k řešení úkolů přistupoval se zaujetím a svědomitě, pravidelně informoval o průběhu práce a při řešení přicházel s vlastními nápady. Jím vytvořená aplikace je funkční a pracuje tak jak v práci popisuje. Propracovanější mohl být popis vlastního návrhu aplikace. Nad rámec zadání student provedl výkonnostní testy jednotlivých operačních módů. Nutno podotknout, že student odvedl velké množství práce, prokázal velice dobré schopnosti samostatně řešit technické úlohy, z tohoto důvodu navrhuji hodnocení B.

82

Sikora, Marek

Student ve své bakalářské práci provedl podrobnou analýzu symetrických šifer a jejich módů. Teoretický popis obsahuje spoustu detailu včetně matematických definic. Student následně provádí měření a srovnání rychlosti šifrování a dešifrování zkoumaných algoritmů v různých podmínkách. Tato část je obsahově zpracována dobře, bohužel praktická část práce postrádá spoustu důležitých věcí. Popis implementace z pohledu webových technologií je naprosto nedostatečný, student neuvádí téměř žádné detaily, pouze fakt, že webovou aplikaci programoval v MS Visual Studio pomocí C# a Java. Jak ale aplikace vypadá po zkompilování a jaké technologie využívá na webovém serveru není známo. Student v implementační části textu popisuje velké množství funkcí z kódu aplikace, ale chybí jakékoliv grafické znázornění o jejich provázanosti a vůbec jakýkoliv diagram či blokové schéma vytvořené webové aplikace. Rovněž chybí jakýkoliv obrázek GUI či jakákoliv grafický vizualizace webu nebo jeho návrhu. Celá kapitola s popisem implementace aplikace obsahuje spoustu jednovětých podkapitol a celkově minimum textu. V příloze práce je vložen pouze projekt vývojového prostředí, tudíž k otevření webové aplikace je nutná instalace výv. prostředí a chybí popis postupu ke spuštění. Chybí build aplikace, aby mohla být přímo nasazena na webový server. Samotná web. aplikace je po grafické stránce na nulové úrovni. Obsahuje pouze černý text na bílém pozadí a i text má místy chaotické pozicování a zarovnání. Po funkční stránce se mi nepodařilo ověřit, že šifrování a dešifrování funguje. Dostávám buď prázdnou obrazovku, nebo hlášku o neplatném vstupu. Nicméně student ve své práci prezentuje výsledky, tj. měření časů šifrování i dešifrování. Po formální stránce je práce na velmi podprůměrné úrovni. Práce obsahuje pouze 6 zdrojů, které jsou citovány velmi zřídka. Práce obsahuje velké množství gramatických i typografických chyb a chaotické formátování textu (např. prázdný seznam výpisů, prázdné kapitoly atd.). Tato práce je z mého pohledu na špatné úrovni, ačkoliv student cíle práce více méně splnil.

50

eVSKP id 141355