ZACHOVAL, T. Ochrana autorských práv elektronických dokumentů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Člupek, Vlastimil

Student Tadeáš Zachoval se ve své bakalářské práci zabýval návrhem a implementací aplikace pro ochranu autorských práv elektronických dokumentů. Aplikace je implementována v programovacím jazyku Python a umožňuje zabezpečit autorská práva elektronických dokumentů pomocí několika metod. Implementované metody ochran autorských práv jsou v práci porovnány. Dosažené výsledky jsou přehledně prezentovány. Práce má standardní rozsah. Formální nedostatky se v práci vyskytují ojediněle. Práce s literaturou je na standardní úrovni. Výsledky práce jsou využitelné k výukovým i praktickým účelům. Student byl během tvorby práce samostatný a iniciativní. Směřování práce a dosažené výsledky pravidelně konzultoval.

92

Dzurenda, Petr

Cíle bakalářské práce považuji za splněné. Student dle zadání implementoval funkční aplikaci zajišťující ochranu autorských práv pro elektronické dokumenty. Po odborné stránce je práce na dobré úrovni. Vytvořená aplikace umožňuje zabezpečit dokument pomocí vodoznaku, steganografie, digitálního podpisu a blockchain technologie. Z textu práce však není jasné, jak je zajištěna prevence vůči odstranění těchto ochran z elektronického dokumentu. V textu také postrádám analýzu v současnosti velmi populárního řešení pro prokázání digitálního vlastnictví ve formě NFT tokenů. Interpretace výsledků a jejich diskuse je na velmi dobré úrovni. Po formální stránce práce obsahuje pouze minimum nedostatků. Práci tedy hodnotím jako velmi kvalitní a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením A (91 bodů).

91

eVSKP id 141357