ROMAN, M. Drony/ bezpilotní letouny používané v komerční sféře [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Rujbrová, Šárka

Cílem předložené práce je vytvoření přehledu různých typů bezpilotních letounů (dronů) se speciálním zaměřením na drony používané v komerční sféře, konkrétně v oblasti průmyslové, zemědělské, vědecké a v oblasti zábavního průmyslu. V závěrečné části se autor zabývá různými omezeními a problémy spojenými s užitím dronů ve zmíněných oblastech. Jedná se např. o specifická technická omezení, narušení vzdušného prostoru v důsledku nedostatečné vládní regulace, aj. Z hlediska respektování pravidel standardního jazyka se jedná o kvalitní práci. Drobné nepřesnosti týkající se zejména interpunkce, mají spíše charakter chyb vzniklých v důsledku nepozornosti či nedostatečné kontroly. Jazyk práce je standardní, autor důsledně dodržuje objektivní přístup. Po obsahové stránce práce zcela splňuje zadání a téma bylo s ohledem na požadovaný rozsah zpracováno dostatečně. Práce se vyznačuje přehlednou strukturou, text je doplněn několika vhodně zvolenými obrázky. Rovněž veškeré formální náležitosti jsou bez nedostatků. Poněkud problematická je úroveň české verze překladu abstraktu a rozšířeného abstraktu, v níž lze dohledat několik neobratných vyjádření. Naopak velmi pozitivně hodnotím množství použité literatury, jež dokazují osobní zájem autora o danou problematiku. Závěrem lze konstatovat, že autor zcela naplnil vytčený cíl zadání, práce je vypracována pečlivě a v požadovaném rozsahu a splňuje veškeré formální náležitosti. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A – 90 bodů.

90

Krhutová, Milena

Práce se zabývá přehledem komerčně využitelných dronů. Jedná se o aktuální a zajímavé současné téma. Autor klasifikuje drony podle způsobu pohonu na ty, které mají rotor a ostatní. Rozděluje drony podle jejich komerčního použití např. v meteorologii, zemědělství, různých odvětvích průmyslu, v zábavním průmyslu a vědě. V závěru také poukazuje na negativní vlivy nesprávného užití dronů zejména možnost narušování soukromí. Práce je přehledně dělena na kapitoly, popisy dronů a jejich užití vhodně doplňují obrázky. V závěru práce je dlouhý seznam odkazů, které fakticky podporují autorovu podrobnou rešerši. Jazyk práce je standardní, ovšem doporučuji více dbát na použití členů u počitatelných podstatných jmen. Formát i styl odpovídá účelu bakalářské práce, proto ji doporučuji k obhajobě.

87

eVSKP id 142536