PETRENEC, V. Kryptoměna – novodobý druh peněz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Jašková, Jana

Cíl práce, kterým byl popis konceptu digitální měny a porovnání jejích vlastností s tradičními penězi, byl splněn. Autor se nejdříve zaměřil na kryptoměnu a její principy obecně, poté se soustředil na tři vybrané kryptoměny a následně popsal problematiku běžné měny. Dále porovnal funkce tradičních peněz s digitální měnou, čemuž však věnoval pouze 1 stranu textu, a tudíž jeho vlastní přínos je zanedbatelný. Většinu literatury čerpal z internetových článků. Po jazykové stránce je práce na velmi dobré úrovni, jsou zde jen drobné chyby z nepozornosti jako například chybějící interpunkční znaménka. Bylo by však vhodnější použít větší množství kohezních prostředků, aby byl text propojenější a tudíž čtivější, jelikož v některých částech práce se autor zaměřuje spíše na fakta než na jejich zakomponování do textu. Práce rovněž zcela nesplňuje požadavky akademického stylu, neboť se zde vyskytují stažené hovorové tvary či 1. a 2. osoba množného čísla. Po formální stránce je práce v pořádku. Text je přehledně rozčleněn do kapitol a podkapitol, které na sebe logicky navazují, nicméně práci by prospělo použití obrazového materiálu. Rovněž v seznamu literatury nejsou všechny zdroje v abecedním pořadí. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům hodnotím práci známkou C (75 bodů).

75

Baumgartnerová, Alena

Tato bakalářská práce „Kryptoměna-novodobý druh peněz“poskytla přehled o historii kryptoměny, jejích různých druzích, způsobů získávání a také užití. Jde o práci přehledovou. Autor poskytl na základě svého průzkumu různých zdrojů přehledný základní popis dané problematiky,aby se pak podrobněji věnoval každému typu kryptoměny individuálně. Věnuje se také srovnání využití kryptoměn v současné době s použitím peněz ve fyzické podobě. Poznatky pak jsou srozumitelně shrnuty v závěru. Celá práce je přehledná, text je jasně členěn, vcelku je dodržen formální jazyk až na závěr, kde se autor dopustil několika, pro formální styl závažných,chyb, a to použití redukovaných forem sloves a neformálních konstrukcí. Vcelku je dodržen odborný styl spolu s objektivním přístupem k tématu, po formální stránce na dobré úrovni. Jazykové prostředky odpovídají vědecko-populárnímu stylu, jen v několika případech se autor dopouští přílišných mnohoslovných vyjádření, která nejsou pro tento styl typická. Zvolený styl je úměrný tématu a je jednotný v celé práci. Stavba souvětí ve vlastním autorově podání je komplexní, koherence textu je dodržena. V několika případech by bylo vhodnější informaci spíše parafrázovat, či uvádět citace v uvozovkách. Vyskytující se jazykové chyby jsou v oblasti použití členů, předložek a ve shodě přísudku s podmětem a také v interpunkci při použití vsuvek. V práci, která je svou délkou u spodní požadované hranice, by také bylo vhodné využít názorných prostředků při charakteristice a srovnávání jednotlivých druhů kryptoměn, případně také názorně uvést jejich rozvoj pomocí grafů, či tabulek. Zadání práce bylo splněno, doporučuji k obhajobě.

74

eVSKP id 142538