LAPČÁK, A. Program pro testování zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Novák, Lukáš

Hlavním cílem práce bylo realizovat zařízení pro programování zařízení pro sériovou výrobu s testováním parametrů desek. Práce je rozdělená do 7 kapitol. Student v první kapitole popisuje druhy testování elektronických zařízení, dále přechází k popisu programování a strukturu mikrokontrolérů a popis periférií, které jsou použity v testovacích zařízeních. Takto přechází do další kapitoly a uvádí testované zařízení s obrázkem daného zařízení. V další kapitole student popisuje praktický návrh samotné desky pro programování/testování s výpočty pro úpravu měřených hodnot pro požadované vstupní periférie. Dále student uvadí určité opravy chyb, které nastaly při prvnotním návrhu a testování, které následně opravil do finálního produktu. V předposlení kapitole student popisuje návrh programu pro tester a ověřování komunikačních sběrnic a přechází do poslední kapitoly, kde popisuje samotný program ovládacího panelu pro uživatele. Toto bylo od studenta realizováno pro snažší uživatelský přístup k testovaným parametrům. Student program navrhl v grafickém jazyku a programu LabView. Po celou dobu realizace práce, student pravidelně konzultoval postup práce. Pro výše zmíněný popis práce i přes menší výhrady, doporučuji práci k obhajobě s bodovým hodnocením 85 bodů.

85

Duz, Aleksei

Student Adam Lapčák se ve své bakalářské práci zabývá návrhem a realizací zařízení (deska plošných spojů), účelem kterého je naprogramovat a otestovat jiné zařízení (deska plošných spojů). Pro splnění zadání student musí rozumět technologiím (např. mikrokontrolér atd.), umět programovat v jazyce C a používat software pro návrh desek plošných spojů (např. EAGLE). Teoretická část je zpracována na velmi vysoké úrovni. Rozbor je podrobný a dobře citovaný. Student prokázal, že rozumí problematice a umí pracovat s odbornou literaturou. Po teoretickém rozboru následuje rozbor aplikace vyvíjeného zařízení, kde autor práce stanoví požadavky na zařízení. V následujících kapitolách student se věnuje realizaci zařízení a jeho ovládání. Návrh hardwaru je podepřen výpočty, ve kterých chybí výpočet ztrátového výkonu LDO regulátoru, což považuji za nedostatek. Navržený hardware byl realizován. Nalezené chyby zapojení studentem byly zdokumentovány a opraveny v další verzi zařízení. Dále se student zabývá firmwarem, který je dobře okomentován a popsán. Pro lepší zorientování by bylo vhodné udělat vývojový diagram celého programu. Realizované zařízení se ovládá pomocí uživatelského panelu. Panel byl udělán studentem v softwaru LabVIEW. Práce jako taková odpovídá rozsahu bakalářské práce. Student v textu zmiňuje, že zařízení bylo otestováno (např. funkčnost analogového digitálního převodníku), ale nejsou uvedené záznamy testování, což považuji za nedostatek. Autor práce prokázal své odborné znalosti a splnil zadání. Po formální stránce má práce několik nedostatků: -vzorce mají být vycentrované, -u výpočtu chybí jednotky proměnných, -některé obrázky nejsou čitelné, -podkapitola 3.2 má být rozdělena na oddíly, -kód není správným způsobem reprezentován. S ohledem na rozsah práce, její zpracování a nedostatky hodnotím práci 82 body (známka B).

82

eVSKP id 142783