INGROVÁ, K. Hodnocení mitochondriální produkce superoxidů indukované antibiotiky u adherentních buněk [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Zumberg, Inna

Kateřina Ingrová se ve své práci zabývala studiem vlivu koncentrace antibiotik přidaných do kultivačního média na množství produkovaných mitochondriálních superoxidů. Studentka pracovala na zadání diplomové práce aktivně, svědomitě a systematicky v průběhu celého semestru. V teoretické části práce autorka provedla obsáhlou rešerši v oblasti mitochondriální funkce se zaměřením na proces tvorby reaktivních kyslíkových radikálů a jejich roli v buněčném metabolizmu. Zvláštní kapitolu tvoří popis propojení oxidačního stresu buňky a použití antibiotik. Teoretická část práce je popsána velmi kvalitně s použitím velkého množství odborné literatury. Praktická část zahrnuje podrobný popis navrženého experimentu, dále je vysvětlen princip zpracování obrazu v programovém prostředí MATLAB. Poslední kapitolu práce tvoří statistické vyhodnocení dosažených výsledků. Práce je na velmi dobré úrovni jak po obsahové, tak formální stránce. Studentka byla po celou dobu vypracování bakalářské práce velmi aktivní a využívala pravidelných konzultací. Při vypracování práce pracovala samostatně a aktivně diskutovala detaily týkající se implementace algoritmu a zpracování dat. Práce splňuje zadání v plné míře, považuji ji za velmi zdařilou a hodnotím celkově stupněm A (95 bodů).

95

Chmelíková, Larisa

V bakalářské práci se studentka zabývala hodnocením vlivu antibiotik ve složení kultivačního média na funkce mitochondrií. Po odborné stránce je práce na velmi dobré úrovni. V teoretické části práce studentka popisuje funkce a metabolismus mitochondrií a směřuje na tvorbu reaktivních kyslíkových radikálů. Literární rešerše je srozumitelně popsaná, řazení kapitol je přehledné. Použitá literatura je vhodně citována a složena z relevantních zdrojů. V praktické části si studentka osvojila práci v buněčné laboratoři a provedla sběr mikroskopických dat podle navrženého plánu experimentů. Pro hodnocení dat aplikovala metody zpracování obrazů a statistickou analýzu. Dosažené výsledky a vzniklé problémy jsou vhodně diskutovány. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni, nicméně vyčítám chybějící zavedení některých zkratek v textu (například, TIM, TOM, NADH) a nedostatečně informativní popis některých obrázků. Například, podle popisu obrázků č. 7.1 a 7.2 není jasné ke které experimentální skupině uvedené snímky patří. Zadání práce považuji za splněné a hodnotím stupněm A/90 bodů.

90

eVSKP id 142064