MILIVOJEVIĆ, N. Optimalizace magnetické separace pro "point-of-need" elektrochemickou detekci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Kudr,, Jiří

Tématem bakalářské práce je problematika moderních přístupů k diagnostice. Experimentální práce je zaměřena na tvorbu sérologického biosensoru cílícího na protilátky proti povrchovému proteinu Helicobacter pylori. Předložená bakalářská práce autorky Niny Milivojević je zpracována v rozsahu 48 stran, který odpovídá běžnému rozsahu práce daného typu. Teoretická část práce je zpracována přehledně. Logické návaznosti v textu práce svědčí o hlubších znalostech autorky a získaném komplexním přehledu o dané problematice. Autorka prokázala schopnost porozumění odbornému textu v anglickém jazyce a práce s ním. Jistou logickou rezervu má autorka pouze v psaném projevu v českém jazyce, který nicméně žádným způsobem nesnižuje kvalitu práce. Výsledky praktické části práce jsou dostatečně popsány a prezentovány srozumitelně vhodnou grafickou formou. Práci řešitelky v laboratoři hodnotím kladně. Zadané úkoly byli plněny svědomitě. Autorka prokázala nejen schopnost se rychle učit novým věcem, ale i samostatně pracovat v laboratoři na zadaných úkolech. Celkově práce splňuje obsahové i formální požadavky na daný typ práce. Souhrnné hodnocení bakalářské práce: 90 bodů

90

Čmiel, Vratislav

Práce je dobře strukturovaná a přehledná, kapitoly jsou logicky řazené. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni. Rešerše je podložena velkým množstvím titulů použité literatury. V praktické části se studentka zabývá přípravou vzorků, optimalizací metodiky a elektrochemickou a spektrofotometrickou detekcí. Postupy přípravy a měření jsou dobře zdokumentovány. Výsledky jsou vhodnou formou a přehledně prezentovány. Výstupy jsou však někdy stroze okomentovány. Zde bych uvítal širší rozbor jednotlivých dosažených výsledků a vyvozených důsledků. Totéž platí o stručném popisu u grafických výstupů. Bod 6) zadání se tak zdá být z části opomenutý. Na obrázcích 4.7 a 4.8 jsou prezentovány okem téměř nerozeznatelné křivky voltamogramů pozitivního a negativního vzorku. Studentka signály hodnotí jako, cituji: "signál je téměř shodný u obou vzorků". Zde bych uvítal sloučení křivek do jednoho grafu pro lepší názornost a také kvantitativní odlišení signálů, pokud by následné hodnocení vykonával počítačový algoritmus a ne uživatel. V práci bylo dosaženo vhodných výsledků a spektrofotometrické měření se ukázalo jako úspěšné, zadání považuji za splněné. I přes zmíněné nedostatky a občasné gramatické chyby způsobené zřejmě jazykovou bariérou práci celkově hodnotím na velmi dobré úrovni.

86

eVSKP id 142073