ŠNAJDR, L. Implementace systému objednávání obědů v ERP K2 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Krhutová, Milena

Práce se zabývá praktickým tématem návrhu systémů pro objednávání obědů. Student se zúčastnil osobně na práci ve firmě, kde by mohl být navrhovaný systém aplikován. Úvodní část se zaměřuje na systém K2, jeho popis, datovou i fyzickou architekturu systému. Autor uvádí, že vzhledem ke složitosti systému popisuje ho pouze jednoduše v základních parametrech. Další části popisují současný papírový systém objednávání obědů ve firmě Omnika s.r.o. Autor uvádí náročnost operací, které jsou manuálně prováděny zaměstnanci firmy. Z těchto úkonů potom vychází automatizovaný obědový systém, který proces zjednoduší. Na základě těchto popisů manuálních procesů, autor vytváří návrh plánů vývoje automatizovaného systému za použití diagramů a návrhu databáze. Systém je dosti komplikovaný a autor ho vypracovává až k vizualizaci jednotlivých webových stránek svého návrhu. Své postupy a řešení autor demonstruje v tabulkách a obrázcích (figures) a umožňuje tak čtenáři přesnější představu plánovaného systému objednávání obědů. Jazyk práce je standardní, odpovídá cílům práce, zadání je splněno. Odkazy a reference je nutné uvádět přesněji přímo v textu, nejen vypsáním použitých zdrojů na závěr práce. Práci doporučuji k obhajobě.

82

Rujbrová, Šárka

Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem systému pro objednávání obědů v systému plánování podnikových zdrojů K2. Tématem první části práce je přehled systému K2, jeho architektura a použité nástroje. V druhé části se autor věnuje analýze současného obědového systému ve společnosti Omnika s.r.o., který má papírovou formu. Data získaná z analýzy tohoto systému jsou následně využita k vytvoření abstraktního návrhu pro vývoj bezpapírového systému K2, který se skládá z diagramů, plánů vývoje a odhadů potřebných zdrojů. V praktické části je na základě tohoto návrhu vytvořen reálný bezpapírový systém objednávání obědů vhodný pro zmíněnou firmu. Po jazykové stránce se jedná o práci na dobré úrovni. Drobné gramatické chyby se objevují poměrně zřídka, jedná se např. o shodu podmětu s přísudkem, chybějící či nadbytečný člen, chyby v interpunkci (i v souvislosti s užitím věty vztažné), výjimečně i nevhodně zvolený mluvnický čas či sloveso v infinitivu namísto gerundia). Mnohé z chyb a nedostatků však mají charakter drobných opomenutí, která lze pravděpodobně připisovat drobným změnám a doplněním obvyklým v průběhu procesu tvorby práce, a vzhledem k objevujícím se překlepům pravděpodobně také nedostatečné závěrečné kontrole. Jazyk práce je standardní, autor důsledně dodržuje objektivní přístup. Text práce se vyznačuje přehledností a logickou návazností jednotlivých části. Uvedení úvodních odstavců na začátku hlavních kapitol by však jistě přispělo k jejich výraznější vzájemné propojenosti a plynulejší návaznosti. Vyskytují se rovněž drobné nedostatky typografické (jedná se např. o použití dvou různých typů fontu či různou velikost písma). Zcela zásadním formálním nedostatkem, který má výrazný vliv na celkové hodnocení práce, je skutečnost, že v textu zcela chybějí odkazy na citované zdroje. Navzdory faktu, že autor čerpal nezbytné informace z několika publikací uvedených v seznamu literatury a také od dvou osob, jejichž jména jsou zmíněna v sekci „Acknowledgements“, v samotném textu práce na příslušné zdroje (obzvláště zmíněné publikace) odkazováno není. Poněkud nestandardní je rovněž umístění „Rozšířeného abstraktu“, který se nachází mezi poslední, tedy sedmou kapitolou a samotným závěrem práce. Navzdory výše uvedeným výtkám se celkově jedná o práci na dobré úrovni, která veškeré požadavky kladené na bakalářskou práci zcela splňuje. Doporučuji ji tedy k obhajobě a hodnotím ji známkou C – 76 bodů.

76

eVSKP id 142548