NEBUS, M. Vozidla pro automobilové soutěže [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Hejtmánek, Petr

Vypracovaná bakalářská práce se zaměřuje na rešerši kategorií závodních automobilů určených pro soutěže. Práce poskytuje detailní statistický přehled zastoupení vozidel v různých šampionátech a zhodnocuje trh se závodními vozidly určenými pro rally. Technická specifikace vozidel daných kategorií je zpracována vcelku podrobně, lepší přehlednosti by dopomohlo výraznější zdůraznění rozdílů v konstrukci jednotlivých systémů napříč všemi skupinami. Statistická data přináší spoustu zajímavých poznatků, které by snad mohly být lépe pochopitelné už při prvním čtení, pokud by byly výsledky například příhodně graficky znázorněny. Celkově po grafické i stylistické stránce se objevují jen drobné nedostatky, a byť nejsou jednotlivé cíle zpracovány zcela vyčerpávajícím způsobem, tak se jedná o velmi dobrou práci.

Vlastní přínos a originalita
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Samostatnost studenta při zpracování tématu

Blaťák, Ondřej

Bakalářská práce pana Nebuse zpracovává téma „Vozidla pro automobilové soutěže“. Téma je atraktivní a především v dnešní době, kdy FIA, již po několikáté, mění rozdělení jednotlivých tříd a i pro samotné účastníky a diváky je situace dosti nepřehledná, může přinést důležité informace a ujasnění. První kapitola přináší základní informace o jednotlivých kategoriích rally vozidel. Ty jsou v následující kapitole rozebírány podrobněji. Poslední kapitola zpracovává statistická data účasti jednotlivých skupin rally vozidel v mezinárodních i národních šampionátech. Bakalářská práce je uspořádána logicky. Po formální stránce lze práci vytknout často chybné odkazy na zdroje, kdy nedošlo k propojení odkazu v textu se seznamem publikací. Toto mohlo vzniknout až finálním převodem textu do formátu pdf. Samotná statistika účasti vozidel je rozsáhlá a spíše, než běžnému čtenáři může posloužit jako podklad pro marketingovou studii výrobců nebo pronajímatelů vozidel. Pro další čtenáře, kteří by se více zajímali o technickou stránku jednotlivých kategorií závodních vozidel, práce příliš zajímavých informací nepřináší. Každá kategorie nebo konkrétní vozidlo dané kategorie je charakterizována jen povrchními „letákovými“ informacemi a parametry. Jistě by bylo zajímavé přidat detailnější technická řešení jednotlivých skupin vozidel. Obecně však práce splnila zadání a lze ji doporučit k obhajobě.

Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 137109