BŘEZINA, T. Motory Dieselgas [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Štětina, Josef

Student zpracoval bakalářskou práci na téma „Motory Dieselgas“. Text práce má 51 stran textu. Grafická úprava splňuje základní požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Její rozsah a zpracování odpovídá standardní rešeršní bakalářské práci. Přes aktuálnost a využitelnost tématu, jsou dostupné spíše praktické firemní a komerční informace. K tématu existují velmi málo teoretických a výzkumných publikací. Student pravidelně konzultoval práci. Student k práci využil širokou škálu zdrojů zejména internetových a ty správně cituje. Student dospěl ke správným závěrům. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Böhm, Michael

Bakalářská práce se zabývá tématem motory Dieselgas. Student v teoretické části nejprve rozebírá konstrukci a funkci vznětových motorů s odkazem na rozdíly oproti zážehovým motorům. Následuje rozbor motorové nafty jako paliva, termické účinnosti motoru a emise obsažené ve výfukových plynech. V následujících kapitolách student uvádí možná konstrukční řešení a úpravy vznětových motorů pro funkci s plynnými palivy. V kapitole 5 jsou shrnuty dopady na vznik emisí při různých palivových konfiguracích. Práce splňuje formální náležitosti a požadavky na technický text na dobré úrovni. Text je srozumitelný, místy se však objevují poměrně těžkopádné formulace. V textu se objevuje přijatelné množství překlepů a gramatických chyb, avšak u často používaných termínů by bylo vhodné se těchto chyb vyvarovat (řídicí jednotka x řídící jednotka, plnicí stanice x plnící stanice). Struktura práce je dobrá. Negativně hodnotím, že v kapitole o emisích chybí jakákoliv zmínka o produkci CO2, avšak současná řešení již autor hodnotí podle tohoto kritéria. V práci také chybí uvedení základních rovnic, které by objasnily čtenáři vznik emisí ve výfukových plynech a vliv použití různých paliv. Grafická úprava je na dobré úrovni, v práci je použito velké množství zdrojů, které jsou správně citovány. Závěrečná práce rešeršního charakteru by však měla obsahovat větší množství primárních informačních pramenů, zejména pak knih a odborných článků. Student využívá ve větší míře webové články. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě s výslednou známkou B.

eVSKP id 137291