PECH, V. Návrh diskového podmítače pro agregaci s traktorem 50k [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Kašpárek, Jaroslav

Student Vladimír Pech se ve své práci zabývá koncepčním návrhem diskového kultivátoru pro traktor výkonové řady do 50 koní. Prototyp zařízení je určen pro zpracování půdy po sklizni. V úvodních kapitolách práce student popisuje technologii zpracování půdy a fyzikální vlastnosti půdy. Dále pak cituje legislativu týkající se přepravy neseného kultivátoru na traktoru. Následuje rešerše, kde student zpracovává a popisuje konkurenční diskové podmítače a možné agregované traktory. V kapitole 5. provádí koncepční návrh diskového kultivátoru s parametry dle zadání. V závěrečné části práce provádí studen konstrukční návrh a stanovuje silové podmínky pro provoz a pevnostní kontrolu uchycení konstrukce. Výkresová dokumentace je rozsáhlá a kvalitně zpracovaná, dle zadání jsou uvedeny požadované výkresy a nemám k nim připomínky. Bakalářská práce splnila požadavky a cíle zadání. Rozsah rešerše je úplný dle zadání a přehledný. Z hlediska formálnosti a logického uspořádání je práce na výborné úrovni. Po stránce grafického zpracování není žádné připomínky. Student se důkladně odvolává na citace zdrojů, obrázky i tabulky v textu. Schopnost interpretovat své výsledky v práci jsou u studenta na velmi dobré úrovni. Po formální stránce je práce hodnotná a nemám k ní připomínky. Student vypracováním této kvalitní práce prokázal zájem o problematiku v oblasti přídavných zařízení pro zpracování půdy. Doporučuji tuto práci k obhajobě.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá konstrukčním návrhem diskového podmítače za traktor. V úvodní části je provedena rešerše podmítačů obdobných typorozměrů, jaký má student zadán. Následuje rešerše obdobného rozsahu (5 stran) vhodných tažných prostředků a v obdobném rozsahu i kapitola identifikující podmítače z hlediska koncepce. Vlastní konstrukční návrh včetně některých výpočtů je stěžejní část práce v rozsahu 14 stran. Jsou provedeny některé výpočty, ale řada důležitých výpočtů chybí. Postrádám zejména kontrolu únosnosti svarů – řada svarů na výkresech působí značně subtilně (např. svary kterými jsou připevněny úchyty k rámu k čtvercovému nosnému profilu disků – výkresy „Řada disků 1“, „Řada disků 2“ a řada dalších). Také postrádám jakoukoliv snahu o pevnostní kontrolu alespoň vybraných částí rámu. S ohledem na značné příčné síly vyvolané šikmo umístěnými disky se celá konstrukce rámu v příčném směru jeví jako nedostatečně tuhá. Práce má rozsah odpovídající požadavkům na bakalářské práce. Je v ní však řada drobnějších i závažnějších nedostatků formálního i věcného charakteru. Kromě výše jmenovaného se dále konkrétně jedná o: - občas drobné překlepy a neobratné formulace, - občas nevhodné technické formulace („dělení“ traktorů), - při porovnávání traktorů používání nejednotných různých jednotek výkonu (k, Hp, kW), - kapitola 5 má nesprávný název – nejedná se o návrh, ale přehled koncepcí, - používání neplatných jednotek (rov. 7, 8, 9, 10). Při použití staré literatury je nutno jednotky přepočítávat, - neúplný seznam použitých veličin. Předložená práce má celkově průměrnou úroveň a je v souladu se zadáním. Student tak ve své bakalářské práci prokázal adekvátní znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D