KREMLÁČKOVÁ, T. Mezinárodní marketingový mix společnosti vstupující na zahraniční trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu společnosti Sapreza s.r.o. při vstupu na maďarský trh. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy marketingového mixu, které jsou pro vstup do Maďarska využitelné. Návrhy jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti společnosti autorkou. Diplomantka pracovala samostatně, aktivně a se zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: 1. Zkuste shrnout rozdílnost využití nástrojů marketingového mixu pro konečného zákazníka a pro prodejce, viz posudek. V práci některé rozdílnosti vymezeny máte. 2. Jak vnímá majitel společnosti Vaše návrhy, včetně plánovaných nákladů a časového plánu, je to pro něj realizovatelné?

Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. V anal. části práce byly také využity rozhovory s potencionálními odběrateli na maďarském trhu, jejichž závěry byly i graficky shrnuty. Některé dílčí analýzy mohly být detailnější.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomantka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. Diplomantka se snažila objektivně zhodnotit své návrhy, včetně časového harmonogramu realizace návrhů, možných rizik realizace návrhů a očekávaných přínosů. Personální zajištění mohlo být detailněji, např. kdo bude mít na starost správu eshopu a případné objednávky či účast na veletrhu (majitel?). Ve 4.2 vymezujete zákazníka, fyzickou osobu, ale pak uvádíte, že trika mohou být prodávána i ve spolupráci s prodejci obleků, kde by pak asi market. mix byl realizován odlišně.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Práce byla ověřena systémem Theses.cz.

Mráček, Pavel

Diplomová práce se zabývá zajímavou problematikou vstupu na maďarský trh. Autorka v ní prokazuje svoje schopnosti využívat získané informace (ať už z teoretické, tak i analytické části) pro nastavení vhodných návrhů. Z pohledu lepšího pochopení trhu bych doporučoval zaměřit se v analýzách více na samotné zákazníky i spotřebitele v daném segmentu. Předložené návrhy vycházejí z analýz a jsou pro vstup na trh vhodné. Pro lepší realizovatelnost bylo vhodné návrhy podrobně rozpracovat, aby pověřené osoba mohla návrhy implementovat bez nutnosti dalšího vysvětlování. Práci jako celek shledávám za prakticky využitelnou a přínosnou.

Splnění stanovených cílů B Výstupy práce směřují k cíli stanovenému v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup řešení je standardním pro danou oblast. Autorka volila vhodné metody. Pro jasnější pochopení trhu v Maďarsku by nebylo špatné včlenit analýzy týkající se chování zákazníků
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků D Výsledky práce jsou prakticky využitelné, ať už na úrovni využití výsledků analýz, tak i využití předložených návrhů. Některé z návrhů pak působí spíše obecněji a pro pohodlnější implementaci je bylo vhodné zcela dopodrobna rozpracovat. Z pohledu praktického využití oceňuji grafické znázornění návrhu roll-upu či bannerové stěny (i když pouze v češtině). U těchto návrhů bylo vhodné, vzhledem k rozlišnostem v provedení i v cenách jednotlivých prezentačních systémů, doplnit jasné informace, o jaký "model" se jedná. Cena za uvedený roll-up či banner se mi pak zdá nízká (nejlevnější roll-up vč. potisku ze stejného zdroje vyjde k 30. 5. 2022 na 1682 Kč bez DPH a bannerová stěna 300x240 cm 11483 bez DPH (https://www.shop.activity.cz/roll-up-eko, https://www.shop.activity.cz/banner-stena-fenix-3-m)). Doporučil bych využívat přesných odkazů.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce vychází ze standardní, přehledné struktury. Autorka využívá vhodné terminologie a vyjadřuje se odborně.
Práce s informačními zdroji C V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou náležitě uvedeny a citovány. Pouze místy (zejména u vlastních zpracování) jsou drobné nepřesnosti.

eVSKP id 141598