VONDRÁČEK, R. Využití controllingu v podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Žižlavský, Ondřej

Student se ve své závěrečné práci zaměřil na zhodnocení dosavadního stavu operativního plánování společnosti Electropoli Czech Republic, s.r.o. Za tímto účelem popsal aktuální stav plánování a provedl analýzu finanční plánu roku 2021 po jednotlivých čtvrtletích ve dvou závodech zvolené společnosti. Student tímto přístupem identifikoval významné odchylky v oblasti tržeb a nákladů v jednotlivých závodech. V navazující návrhové části student představuje inkrementální návrhy řešení, která promítá do finančního plánu pro rok 2022. Na závěr návrhové části stanovuje klíčová pravidla a kompetence při řešení odchylek tak, aby se toto již nedělo ad hoc. Závěrečná práce je vypracována na dobré úrovni, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Peňáz, Pavel

Práce celkově dobře vystihuje a popisuje situaci podniku z pohledu organizačního uspořádání, současné vnitřní i vnější situace. Z práce je patrné problematické nastavení controllingu a plánování jako takového ve společnosti, podtržené různými typy nedávných a současných negativních interních i externích vlivů. Zvolený cíl proto dobře reaguje na potřebu společnosti po lepším plánování. Zpracování výsledků a závěrů je po analytické a deskriptivní stránce dobře provedeno. K tomuto účelu byly zvoleny standardní, vhodné nástroje diferenční analýzy. V návrzích na zlepšení se práce pěkným způsobem pokouší o stanovení pevných pravidel a hranic pro stanovení "standardní" materiality u položek výkazu zisků a ztráty, avšask vzhledem k turbulentnímu prostředí z poheldu objektivních vnějších událostí a problematice závodů v Českém Dubu nelze tyto poznatky paušálně plně převzít a učinit z nich firemní "standard". Práce je připravena s péčí a v dobré jazykové úrovni se zanedbatelnými nedostatky.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B