ZAJACOVÁ, N. Finanční plánování ve společnosti poskytující finanční služby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Režňáková, Mária

Na základě strategické analýzy společnosti studentka vypracovala prognózu vývoje tržeb za obor SK NACE 66220 Činnosti poisťovacích agentov a maklérov, ve kterém společnost Partners podniká. Pro prognózu tržeb autorka zvolila výši reálné mzdy, což lze považovat za opodstatněný ukazatel. Pro nejbližší dva roky 2022-23 předpokládá mírný pokles růstu tržeb. Autorka vypracovala relativně podrobnou finanční analýzu, přičemž výsledky analyzované společnosti porovnávala s dalšími čtyřmi konkurenty. Z analýzy plyne, že předmětná společnost dosahuje nejvyšší výnosnosti z porovnávaných společností. Návrh finančního plánu vypracovala ve dvou variantách – optimistická a pesimistická, přičemž u obou předpokládá relativně vysoké tempo růstu výnosů ze zprostředkovatelské činnosti. Zdůvodňuje to dosavadním tempem růstu společnosti za uplynulých šest let, které bude při větší velikosti společnosti problematické zreprodukovat. S využitím metod procentního podílu na tržbách a doby obratu položek rozvahy vypracovala finanční plán na roky 2022-25. Plán pak vyhodnotila s využitím ukazatelů finanční analýzy. Autorka se minimálně věnovala popisu a analýze stávajícího systému plánování ve společnosti Partners. Kapitola s názvem Plánovanie vo spoločnosti je v práci zařazena, autorka v ní však popisuje činnost spolupracující osoby při uzavírání smlouvy s klientem. Práce neobsahuje doporučení k realizaci plánu, nelze na ně dedukovat ani se závěrů strategické analýzy (např. u příležitosti „získávání nových klientů“ na s. 68 není uvedeno, jak to dosáhnout). Celková míra shody identifikovaná antiplagiatorským systémem Theses je přijatelná (shoda je zejména s pracemi psanými v slovenštině v teoretické části případně v názvech položek).

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Žižlavský, Ondřej

Studentka se ve své závěrečné práci zaměřila na sestavení návrhu finančního plánu pro společnost Partners Group SK celkem ve dvou scénářích – optimistickém a pesimistickém. Za tímto účelem provedla strategickou i finanční analýzu zvolené společnosti. V navazující návrhové části studentka prezentuje cíl finančního plánu, prognózu tržeb a samotný finanční plán ve dvou scénářích. Na závěr této části studentka vyhodnocuje dopad variant finančního plánu na poměrové ukazatele. Vyzdvihuji provedení a kvalitu analytické i návrhové části. Předloženou závěrečnou práci hodnotím na velmi dobré úrovni a doporučuji ji k obhajobě. Otázky k obhajobě závěrečné práce: 1. Jakým způsobem jsou do finančního plánu zahrnuta (globální/lokální) rizika? 2. Jaký vliv má na provedené výpočty korelace fakt, 87 % obyvatel Slovenska nevyužívá služeb finančně-zprostředkovatelských společností (viz Obrázek 5, str. 43)?

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B