PŘÍKASKÝ, J. Zabezpečování kvality sestav mechanických hřídelových těsnění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Jakuba Příkaského odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v několika směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná a je naznačena v kapitole o motivaci. Student prokázal technické a manažerské nadání při vypracování návrhů zlepšení systému řízení kvality vybrané sestavy hřídelového těsnění u spolupracující firmy. Rovněž prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce dokládá schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti řízení kvality hřídelových těsnění. Práce je logicky rozdělena na úvod, motivaci, pět hlavních kapitol, závěr a 6 příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s vyšším počtem věcných, gramatických i formulačních nedostatků. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu podařilo dodržet. V závěru mu chyběl určitý menší časový prostor na závěrečnou korekturu textu. Pracoval samostatně, aktivně a velmi usilovně bez nutnosti podrobného vedení. Výsledek práce prokázal, že autor má potřebné zkušenosti z řízení kvality výrobků ve firmě. Práce jako celek představuje hodnotnou inženýrskou publikaci, která může být využita v praxi.

Logické uspořádání práce a formální náležitosti D

Maradová, Karla

Tato diplomová práce (DP) se věnovala zabezpečování kvality sestav mechanických hřídelových těsnění a odpovídá zadání. Cíle DP student splnil a práci logicky rozdělil na úvod, hlavní kapitoly, závěr a přílohy. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na dobré úrovni s větším množstvím chyb, překlepů aj., např. strana 18 v tabulce je nedokončená věta "kvalita chápána jako". Někde není zachovaná souslednost číslovaní rovnic například na straně 50 jsou vzorce očíslovány 5,6 a pak až 8,9 sedm vůbec není a další chyby typu špatné odkazování například na str. 52 dle vzorce 14 bylo na základě kombinované nejistoty aj., ale v práci je vzorec 13 a pak až 16. Dále nepřesné formulace a názvy přístrojů v textu a u obrázků. Co se týká praktické části, tak student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvodit z nich závěry. Student při práci vychází z doporučené literatury, kterou vhodně doplnil i dalšími zdroji a ty řádně ocitoval. Práce jako celek představuje dobrou publikaci, která může být využita v praxi. Kladně hodnotím obsah diplomové práce, kdy student pro vyhodnocení výsledku zvolil pole přijetí a ne jen starší přístup vyhodnocení podle specifikace, nebo před měřením vyhodnotil student způsobilost měřidla.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 139835