JANÁČ, O. Zabezpečování kvality zařízení pro tvorbu vodorovného dopravního značení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Ondřeje Janáče odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v několika směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná a je naznačena v kapitole o motivaci. Student prokázal technické a manažerské nadání při vypracování návrhů zlepšení systému řízení kvality vybraného zařízení pro tvorbu vodorovného dopravního značení (dále jen ZVDZ) u spolupracující firmy. Rovněž prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce dokládá schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti řízení kvality ZVDZ. Práce je logicky rozdělena na úvod, motivaci, pět hlavních kapitol, závěr a 8 příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s menším počtem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu podařilo dodržet. V závěru mu chyběl určitý menší časový prostor na závěrečnou korekturu textu. Pracoval samostatně, aktivně a velmi usilovně bez nutnosti podrobného vedení. Výsledek práce prokázal, že autor má potřebné zkušenosti z řízení kvality výrobků ve firmě. Práce jako celek představuje hodnotnou inženýrskou publikaci, která může být využita v praxi.

Prostredník, Daniel

Predložená práca ma 81 strán a osem príloh. Práca spĺňa všetky formálne náležitosti a rozsah je primeraný diplomovej práci. Zadanie vytyčuje nasledovné ciele: 1. Popis súčasného stavu riadenia kvality zvoleného výrobku vo firme. 2. Systémový rozbor hodnotenia kvality zvoleného výrobku. 3. Posúdenie možnosti zlepšenia systému riadenia kvality zvoleného výrobku vo firme. 4. Aplikácia vybraných metód na zvolenom výrobku. 5. Technické posúdenie dosiahnutých výsledkov. 6. Vlastné závery a odporučenia pre prax. V kapitole 2 (Motivace) študent rozoberá vyrábané zariadenie (zariadenie pre vodorovné dopravné značenie), ktorého výroba, resp. hodnotenie kvality výroby je predmetom diplomovej práce. Kapitola 3 je z môjho pohľadu nesprávne titulovaná. Titul „Řízení kvality vodorovného dopravného značení“ evokuje riadenie kvality procesu nanášania farby vodorovného značenia. Kapitola ale – nakoniec správne – rozoberá metody riadenia kvality v zmysle ISO 9001:2016 aplikované na proces výroby zariadenia pre nanášanie vodorovného dopravného značenia. V kapitole 4 v diplomant všeobecne uvádza metódy hodnotenia kvality procesu výroby zariadenia pre vodorovné dopravné značenie. V kapitole 5 diplomant v krátkosti uvádza požiadavky na kvalitu zariadenia pre vodorovné dopravné značenie a to predovšetkým na báze GPS (geometrickej specifikácie výrobkov) a štatistického posúdenia zhody (výrobku so špecifikáciou). V najrozsiahlejšej kapitole 6 sú rozobrané metódy štatistického hodnotenia výsledkov merania pre určenie zhody (výrobku so špecifikáciou) v zmysle ČSN EN ISO 14253-1:2018. Kapitola 7 analyzuje výsledky, ktoré boli použitím popísaných metód dosiahnuté. Kapitola 8 – Záver obsahuje stručné zhrnutie diplomovej práce. Na študenta mám nasledovné otázky: Vysvetlite, prečo ste zvolil metódu Isikawovho digramu a nie napríklad metódu FMEA. Z pohľadu oponenta je práca prakticky orientovaná. Ako nedostatok vidím, že do posudzovania nebola zahrnutá otázka nákladov na použitie jednotlivých metód. To je totiž v hospodárskej praxi otázka zásadná. Za predpokladu, že položená otázka bude uspokojujúco zodpovedané hodnotím prácu známkou C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 139837