DZIUBEK, J. Optické měření délky trhliny s využitím metody DIC [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Ščerba, Bořek

Předložená práce se věnuje využití metody digitální korelace obrazu při určování délky trhliny. Námět vzešel ze spolupráce mezi ÚMTMB a firmou X-Sight. První část práce je věnována rešerši metod používaných pro určování délky trhliny, a to jak standardních, tak s využitím digitální korelace obrazu. Druhá část je dominantně zaměřena na využití nalezených metod pro určení délky trhlin na naměřených datech. Text je napsán srozumitelně, bez významnějších překlepů a gramatických chyb. Je členěn logicky a jednotlivé kapitoly na sebe dobře navazují. Autor předkládá zajímavé výsledky, které mohou přispět k dalšímu směřování rozvoje metody digitální korelace obrazu v oblasti lomové mechaniky. Celkově je práce zpracována uspokojivě a všechny cíle byly splněny. Přesto však nebyl využit plný potenciál, jenž práce nabízela, a to zejména kvůli špatně rozvrženému času. Navrhuji celkové hodnocení B/velmi dobře a doporučuji práci k obhajobě.

Halabuk, Dávid

Diplomová práca je zameraná na optické meranie dĺžky trhliny s využitím digitálne korelácie obrazu. V prvej časti autor popisuje princíp digitálnej korelácie obrazu, základy lomovej mechaniky ako aj rôzne metódy používané na meranie dĺžky trhliny. Tri z týchto metód následne aplikuje na dáta získané z experimentu a vypočítanú dĺžku trhliny porovnáva z opticky určenou dĺžkou. Kladne hodnotím, že autor pri každej z použitých metód posudzuje vplyv vybraného parametra danej metódy na vypočítanú dĺžku trhliny, pretože ako je vidieť z dosiahnutých výsledkov, veľkosť týchto parametrov zásadne ovplyvňuje určenú dĺžku. Text práce je zrozumiteľný a prehľadne členený do jednotlivých kapitol a podkapitol. Po formálnej stránke práca obsahuje viacero preklepov, ktoré však zásadne neznižujú výslednú kvalitu práce. Práca splnila ciele vytýčené v zadaní, preto ju doporučujem k obhajobe.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 140100