ŠTEVČEK, J. Momentová metoda rozpoznávání objektů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Druckmüller, Miloslav

Předloženou diplomovou práci lze rozdělit na dvě části. Úvodní část má rešeršní charakter a autor v ní přehledným způsobem uvádí matematický aparát nutný k úspěšné implementaci momentové metody rozpoznávání objektů v digitálních obrazech. Vlastní přínos autora je v druhé části zabývající se rozpoznáváním písma v digitálních obrazech. Zde autor prokázal schopnost samostatné tvůrčí práce při implementaci a optimalizaci parametrů metody. Student pracoval po celou dobu velice samostatně a iniciativně. Student zcela splnil zadání diplomové práce.

Štarha, Pavel

Předložená diplomová práce se zabývá momentovou metodou rozpoznávání objektů, která má s ohledem na dostupnost výkonné výpočetní techniky velký aplikační potenciál. Vlastní práce je prakticky členěna do šesti kapitol. Diplomant v práci zavedl základní pojmy jako je digitální obraz, segmentace obrazu a podrobně popsal vlastní momentovou metodu. Dále se zabýval základními pojmy statistiky, které využil pro vyhodnocení získaných dat a klasifikaci analyzovaných objektů. Z hlediska formálních náležitostí je text vhodně uspořádán, avšak nevhodně zvoleno číslování kapitol. Úvod, závěr, seznam použitých zkratek atd. se jako kapitoly zpravidla nečíslují. Dále kapitola 3 Segmentace obrazu obsahuje pouze jednu podkapitolu, což toto členění ztrácí význam. Vlastní text obsahuje spoustu různých nepřesností, ke kterým docházelo buď vlastní nepozorností nebo důsledkem čerpání odborného textu z více zdrojů a nesjednocením značení. Jako příklad mohu uvést: v kapitole 4.1 je identifikátorem G označen analyzovaný objekt, v kapitole 4.3.3 se najednou mluví o obrazové matici G a o pár řádků níže je symbolem G označena matice vlastních vektorů. Dále ve vztahu (4.13) je použito značení matice rotace znakem A, vzápětí se mluví o matici R - vztah (4.14). V matematickém textu bych se slovního spojení "tvrzení si prakticky dokážeme" raději vyvaroval. Kapitoly 6 Praktická část a 7 Výsledky jsou dílem samostatné práce diplomanta a z obsahu je zřejmé, že se student v dané problematice velmi dobře orientuje. Aplikovanou metodu testuje na vybraných znacích abecedy s různým rozlišením, které představují klasifikované objekty. Výsledkem je nalezení vhodných klasifikačních parametrů tak, aby se minimalizovala chyba prvního a druhého druhu. Oceňuji také testování klasifikace objektů na základě Huových invariantů. Výsledky jsou doplněny přehlednými grafy, které velmi dobře znázorňují dosažené výsledky. Cíle diplomové práce byly splněny v celém rozsahu, práci doporučuji k obhajobě a hodnotím výslednou známkou dobře / C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 140855