HONOLKA, P. Marketingový mix společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu společnosti OREN s.r.o. Autor se v práci snažil prokázat získaní teoretické poznatky v analytické a návrhové části. Nicméně jsou zde určitě nedostatky, viz posudek. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro nástroje rozšířeného marketingového mixu, které ale mohly být detailněji rozpracovány, a to s ohledem na čas, realizaci, rizika a přínosy. Cíl práce byl i po určitých výhradách naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Na str. 70 uvádíte návrh týkající se psaní článků na web. stránky - zkuste více rozvést - kdo by psal, jak často, kolik by to stálo,...a co konkurence - píše také takové články? Inspiroval jste se i tam? 2. Konzultoval jste Vaše návrhy s vedením společnosti? Pokud ano, jak návrhy hodnotí a kdo by zodpovídal za jejich realizaci? 3. Jaká rizika vnímáte u realizace svých návrhů?

Splnění stanovených cílů C Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor zvolil vzhledem k tématu práce adekvátní metody. Některé analýzy mohly být ale detailnější, např. prvky marketingového mixu mohly být srovnány s konkurencí a detailněji analýza konkurence.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, nicméně místy jsou nedostatky, viz posudek.
Praktická využitelnost výsledků D Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. Autor práce se snažil popsat své návrhy, včetně deoby zavedení a možných nákladů. Nicméně právě vymezení nákladů je často nedostatečné a nepřesné, také chybí časový harmonogram realizace návrhů, možná rizika realizace návrhů a vymezení očekávaných přínosů. Také některé návrhy mohly být detailnější (např. str. 70 psaní článků na webovky) a místy jsou i nepřesnosti - např. plat na str. 69 nevyjde firmu na 30 tis. Kč, ale je potřeba započíst i odvody, které firma za zaměstnance musí odvádět. I návrh týkající se procesů mohl být znázorněn pro lepší přehlednost graficky.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Za čísly kapitol se už nepíše tečka a texty jako nadpisy/tabulky mohly být odděleny pro větší přehlednost mezerou. I u tabulek, které zpracoval autor, se uvádí zdroj - např. vlastní zpracování/autor. Schéma procesů mohlo být v přílohách a zobrazeno na šířku pro lepší srozumitelnost. V práci jsou místy pravopisné chyby, např. str. 71 Přímý marketing/str. 79 Doba zavedení/Kč. Na str. 78 - uvádíte efektivita návrhů, ale efektivita není to, co v Tab. 11 uvádíte. Také jsou zde hovorové výrazy - např. str. 34 - Čili na sídlo firmy...
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány, nicméně bych uvítala i další autory. Seznam použitých zdrojů není dle abecedy. Práce byla ověřena systémem Theses.cz. V návrhové části ale zdroje občas chybí.

Milichovský, František

Předložená bakalářská práce splňuje požadavky, které jsou kladené na tento typ závěrečné práce. I přes zjištěné nedostatky lze práci považovat za standardně zpracovanou práci, využitelnou jako podklad pro rozvoj marketingových aktivit v uvedené oblasti podnikání s možností intenzivního působení na potenciální zákazníky.

Splnění stanovených cílů D Předložená bakalářská práce dosahuje mírně podstandardní úrovně, kdy zpracování jednotlivých částí není plně vzájemné synergii. Teoretickou část práce je možné považovat za adekvátní, avšak v návaznosti na analytickou a návrhovou část práce je dosahováno nízké úrovně kvality. Stanovené cíle jsou tak naplněny na uspokojivé úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Zvolený postup řešení bakalářské práce odpovídá zadanému tématu. V úrovni naplnění jednotlivých metod jsou nedostatky, které však mírně snižují úroveň práce z hlediska její struktury. V případě zpracování SWOT analýzy postrádám výčet jednotlivých prvků, které jsou následně hodnoceny.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Provedená analýza obecného prostředí není v práci vůbec provedena. Z analýzy vnějšího prostředí používá bakalant pouze analýzu mikroprostředí, kdy uvedené zpracování je povrchní. V provedené SWOT analýze jsou položky, které jsou obtížně dohledatelné v dílčích analýzách. V rámci zaměření podniku postrádám také výsledky obecnější pojetí (tedy výstupy analýzy obecného okolí).
Praktická využitelnost výsledků D Bakalant uvádí v práci 15 dílčích návrhů v jednotlivých prvcích marketingového mixu. Některé z těchto návrhů jsou popsány v zásadě na úrovni. Naopak, některé z nich jsou na úrovni pouhých doporučení a bylo by nezbytné je více rozpracovat - a to jak z hlediska jejich realizace (kdo má daný návrh provádět a jak), tak i potenciálních přínosů z realizace těchto návrhů. V celkovém souhrnu nejsou přínosy vymezeny.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Použitá terminologie a jazyková stránka práce je na standardní úrovni, kdy práce obsahuje překlepy. Bakalant také používá množné číslo, jehož prostřednictvím vyvolává dojem participace více autorů na zpracování bakalářské práce. Z hlediska přehlednosti práce je provedeno špatné číslování podkapitol 1.3 (jsou duplicitně 1.3.1, 1.3.2 a 1.3.3).
Práce s informačními zdroji E Použité zdroje pro teoretickou část práce v zásadě odpovídají tématu bakalářské práce. Úroveň citací je pak v jednotlivých částech rozdílná. Postrádám formu přímé citace u obrázků v teoretické části. V případě analytické části práce používá bakalant zdroj "interní zdroj". Tato formulace je namístě v případě skrytí jména společnosti, které však není skryto. Případný zdroj pak není uveden v rámci přehledu použitých zdrojů. V rámci provedené analytické části práce (textová část) nejsou uvedeny žádné zdroje, na jejichž základě jsou dílčí části vypracovány (např. celá kapitola 2.5). Některé citace (např. wwew.vrtáky.cz, s. 47) nemá uvedený zdroj v seznamu zdrojů.

eVSKP id 141591