TOVARYŠ, F. Podnikatelský plán společnosti vyrábějící dětská odrážedla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Veselý, Josef

Práce je celkově seriózně zpracována, autor na zvoleném tématu pracoval dlouhodobě. Po obsahové a formální stránce je práce provedena standardním způsobem. Podnikatelský plán je zpracován s přiměřenou podrobností včetně oblasti procesní a technologické a je dobrým podkladem pro další kroky k jeho realizaci. Otázka k obhajobě: Kromě technických, výrobních, obchodních a ekonomických schopností, které v práci prokazujete, je patrné, že produkt má výraznou stránku estetickou. Design je pouze ideový, nebo už má konkrétní podobu?

Splnění stanovených cílů A Cílem bakalářské práce bylo zpracování podnikatelského plánu společnosti, která bude vyrábět dětská odrážedla. Návrhu nového podniku předcházela poměrně důkladná analytická činnost. Cíl práce se podařilo naplnit.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je prokázáno dobré pochopení metodiky tvorby podnikatelského plánu, z provedených analýz je patrné, že se autor v daném oboru dobře orientuje. Je rovněž dobře obeznámen s konkurenční situací na trhu. K poznatkům z této oblasti nepochybně přispěl rovněž vlastní marketingový výzkum, který autor provedl. Autor se v bakalářské práci kromě obchodní a ekonomické stránky problému zabývá též oblastí výrobních procesů, jejichž zvládnutí je pro úspěšnost realizace podstatné. Je zpracována mapa výrobního procesu. Z práce je patrná autorova detailní znalost výrobního postupu, který je doložen kapacitní kalkulací.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Poznatky získané v analytické části práce autor uplatnil při návrhu koncepce podniku a při ekonomickém zhodnocení možností jeho fungování.
Praktická využitelnost výsledků B Bakalářská práce je pravděpodobně výsledkem předchozích úvah autora o vybudování fungujícího podniku. Dobrou oporou pro konkretizaci těchto úvah je nejen finanční plán, podpořený potřebnými výkazy, ale i návrhy v oblasti realizačního procesu a použitých postupů, které jsou součástí návrhové části práce.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je přehledně uspořádána včetně prezentovaných tabulek a grafů. Je používána odborná terminologie obvyklá v řešené oblasti. Drobná opomenutí neovlivňují hodnotu práce.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autor využil doporučené informační zdroje a řadu dalších, zdroje jsou citovány a citace jsou uváděny v doporučeném formátu.

Koráb, Vojtěch

Jedná se o dobrou diplomovou práci s omezeným potenciálem uplatnění výsledků v praxi. Práce jde správným směrem. Některé pasáže práce bude třeba ještě dále prohloubit. To platí zvláště pro budoucí žádost o bankovní úvěr. Po prostudování diplomové práce, práci doporučuji k obhajobě před státní komisí.

Splnění stanovených cílů C Cíl diplomové práce byl stanoven na zpracování podnikatelského plánu firmy. Není dále stanoveno, k jakým účelům má být podnikatelský plán vypracován a pro koho. Student si stanovil cíl diplomové práce jako vypracování podnikatelského plánu pro konkrétní firmu, pro zavedení nového produktu na trh. Podcenění cíle diplomové práce a cíle podnikatelského plánu pak vede u studenta k chybně zadané bibliografické citaci. A ta je úplně jiná než je název diplomové práce. Ve struktuře diplomové práce pak některé části chybí (i když je to uvedeno v části teoretické), jako např. Analýza rizik a návrh na jejich eliminaci. Zrovna tak bych doporučoval, zvláště je-li uvažováno použití bankovního úvěru, vložení tabulek CF na dobu splatnosti úvěru.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený postup řešení (zrovna tak jako použité metody) je správný. Celé řešení je však poněkud nedotažené do konce a některé části chybí (viz. poznámky u předcházející pasáže). To snižuje celkovou úroveň diplomové práce. Ke snížení celkového hodnocení přispívají i některé formální chyby, jako např. chybějící titulky u rovnic na str. 35 a 75.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D V důsledku nedotažení některých pasáží do konce, se obtížně určuje schopnost autora interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich patřičné závěry. K tomu přispívá i závěr studenta, že na malém nereprezentativním vzorku respondentů se da validně odhadnout potenciál budoucího trhu.
Praktická využitelnost výsledků C Praktická využitelnost výsledků diplomové práce je omezená. To platí zvláště o použití podnikatelského plánu pro boducí vyjednávání o získání bankovního úvěru.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Struktura diplomové práce je nedotažená, ale jdoucí správným směrem. Použitá termonologie je správná, po jazykové stránce jsem nenašel závažnější chyby.
Práce s informačními zdroji C Diplomová práce obsahuje seznam literárních zdrojů. Autor s literárními zdroji v textu práce pracoval a citoval je. V diplomové práci mohlo být použito více anglických zdrojů z plnotextových databází.

eVSKP id 143225