SEDLAŘÍK, J. Interaktivní vyhodnocení aktuálního herního stavu biliardu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Horák, Karel

Pan Sedlařík řešil téma zpracování vizuální informace a vyhodnocení herního stavu biliardu. Cílem práce měla být aplikace pro průběžné zpracovávání obrazové informace a monitorování aktuálního stavu hry. Diplomant bohužel k tématu nepřistupoval příliš aktivně, stejně tak ke konzultacím a k práci s literaturou. Vzhledem k velmi nízké aktivitě, která se až v posledním semestru zlepšila a to pouze na průměrnou úroveň, je třeba práci považovat ze všech hledisek jako velmi slabou zejména po odborné stránce. Z hlediska zpracování obrazu byly použity pouze základní metody předzpracování a segmentace koulí na hrací ploše, z hlediska strategie nebyly bohužel rozvinuty vůbec žádné mechanizmy určující aktuální stav hry a tím i implementace algoritmů v reálném čase pozbývala smyslu. Pouze s přihlédnutím ke zvýšenému pracovnímu úsilí diplomanta v poslední fázi řešení diplomového projektu a s hraničním hodnocením připouštím předloženou práci k obhajobě před odbornou komisí.

Formální zpracování práce A 18/20
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) F 7/20
Využití literatury C 7/10
Splnění zadání F 18/50
50

Richter, Miloslav

Jedná se o středně těžkou úlohu, která je však značně ovlivněna zhoršenými světelnými podmínkami a použitým HW. Práce měla (patrně) navazovat na starší práci diplomanta Zítky, ale svým rozsahem ji spíše kopíruje. Došlo k vytvoření nových algoritmů pro stejné použití, přičemž nedošlo k jejich srovnání. Pro demonstraci algoritmů jsou navrženy programy, které demonstrují nastavení systému a detekci objektů ve scéně, bohužel nesplňují požadavky zadání na práci "v reálném čase", a "plně autonomní aplikaci pro zobrazení stavu hry a hlášení faulů a skóre...". Popis této části aplikace je zpracován pouze ve formě vývojového diagramu. Hodnocení jaká část práce byla převzata a jaká část je vlastním dílem ztěžuje fakt, že v IS nejsou k dispozici zdrojové texty a také minimální využití referencí a citací ze strany diplomanta. I když diplomant zvolil odlišnou cestu, neprovedl srovnání a zhodnocení vlivu změny. Řešené části fungují jen pro nižší rychlosti koulí. Na provedené části práce je vidět znalost a schopnost orientovat se v příslušné problematice, je zde však patrné i přejímání znalostí bez hlubšího zamyšlení (str. 22). Zvolená koncepce je správná, metodický návrh řešení je v pořádku, pro vlastní praktické řešení by bylo asi vhodnější ho realizovat jako stavový diagram. Záporem je ovšem nepřítomnost praktické realizace a bližší rozbory barevných a světelných situací (například procentní poměry bílé barvy na různých koulích). Kladem je provedení experimentů a jejich vyhodnocení, jejichž výsledky mohly být lépe popsány (Tab 5-1, 5-2 - jak zjistíme která kamera je nejlepší? ). Dokument práce je na dobré úrovni, je sestavena v logickém sledu a rozsah kapitol odpovídá jejich důležitosti. Obsahuje jen drobné překlepy či nepřesnosti (například kam se hraje černá koule - rozpor v kapitole 9.3 a 9.4). Vzhledem k nedokončení praktické části a k nejasnostem ohledně rozsahu vlastní práce diplomanta navrhuji hodnocení F/nevyhovující.

Formální zpracování práce B 8/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse F 8/20
Odborná úroveň práce F 23/50