PAVLÍČEK, O. Softwarová aplikace pro posouzení vybraných ukazatelů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je vytvoření softwarové aplikace sloužící ke zhodnocení stávající situace společnosti. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autor využil vybrané literární zdroje a sestavil srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V analytické části autor analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů a vytvořené aplikace. V návrhové části autor prokázal schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Významnou součástí práce je aplikace vytvořená v prostředí VBA. Práce je zpracována na velmi dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na bakalářskou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě.

Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Křápek, Milan

Práce má velmi dobře propojenou teoretickou a praktickou část. Použité statistické metody jsou až na drobné detaily odpovídající, aplikace funguje a závěry se opírají o zjištěné výsledky.

Splnění stanovených cílů A Autor dosáhl stanovených cílů práce a vytvořil přehlednou aplikaci, použitelnou pro běžné uživatele.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Použité metody jsou adekvátní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Závěry zcela vycházejí ze skutečností zjištěných v praktické práci.
Praktická využitelnost výsledků B Aplikace je velmi uživatelsky přívětivá a tak ji zvládne použít i uživatel bez hlubších znalostí jak statistiky tak IT. U použitých regresí by ovšem bylo vhodné počítat i další statistiky, pomocí kterých je možné lépe posoudit kvalitu modelu a také by neuškodilo přidání statistických testů, ověřujících vhodnost dat pro použití regresní analýzy.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce je strukturována logicky a přehledně. Jednotlivé kapitoly na sebe velmi dobře navazují. Použitý styl je velmi dobře čitelný.
Práce s informačními zdroji A Množství zdrojů není z důvodu velkého rozsahu vlastní práce autora příliš rozsáhlý, ale i tak obsahuje všechny podstatné poznatky, které autor pro svou práci potřeboval. Některé publikace jsou staršího data, protože se ovšem jedná o publikace popisující statistiku, není možné to považovat za podstatnou chybu, vedoucí k neaktuálnosti použitých citací.

eVSKP id 142609