PLUCNAR, T. Řešení axiálně zatížených prutů pomocí vlastní implementace MKP s využitím lineárního prvku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Vaverka, Jiří

Pan Tomáš Plucnar zpracovával náročné téma, které po teoretické stránce v některých ohledech převyšuje úroveň bakalářského studia. Během práce prokázal ochotu a schopnost samostatně si doplnit potřebné znalosti, a to zejména studiem anglicky psané literatury. Nabyté vědomosti pak zvládl přehledně a stručně zpracovat do teoretické části své práce. V praktické části nastudovanou teorii aplikoval na čtveřici vzorových příkladů, které si z velké části vymýšlel sám. Tyto příklady jsou vhodně zvoleny a uspořádány tak, že postupně odkrývají a dobře ilustrují některá omezení numerického řešení pomocí MKP vyplývající zejména z použití nejjednoduššího lineárního prvku. V konečné verzi práce sice zůstalo několik drobných překlepů, jakož i některé méně obratné nebo ne zcela přesné formulace, avšak tyto drobné nedostatky nijak zásadně nesnižují vysokou úroveň předložené práce, která beze zbytku splnila předepsané cíle a celkově ji hodnotím jako výbornou.

Návrat, Tomáš

Předložená bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu MKP pro osově zatížené pruty. Autor pracoval očividně dle zadání a všechny body splnil. Osobně bych uvítal jinou volbu řešených úloh, protože název práce mohu také interpretovat tak, že se má autor také zabývat soustavami prutů. Práce je napsaná přehledně a jasně, nicméně občas autor využívá nevhodné formulace „Ve většině těchto odvětví se mechanismy popisují pomocí diferenciálních rovnic, …“, „Pro co nejpřesnější porovnání byl zvolen prvek …“ , „Vykreslení posuvu pomocí algoritmu MKP pro 1. příklad“. Bakalářská práce je zpracována na 57 stranách a má dobrou grafickou i jazykovou úroveň. Autor při vypracování prokázala schopnost výpočtového modelování, zpracování výsledků i jejich interpretace. Práci hodnotím stupněm A.

eVSKP id 140825