ŽELEZNÍK, G. Analýza vibrací interiéru jedoucího vlaku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Hadaš, Zdeněk

Předkládaná diplomová práce se zabývá detailně problematikou vibrací v soustavě jedoucí vlak a trať. Cílem práce bylo analyzovat vibrace interiéru vozu během jizdy a pro tuto analýzu muselo být zpracováno řešení zjednodušeného modelu celé trati. Student se do práce velmi ponořil a nastudoval řadu modelových přistupů, které zdárně uplatnil v prezentovaných analýzách. Svým rozsahem a výstupy je to nadprůměrná diplomová práce a student prokázal vysokou kvalitu svých technických znalostí a dovedností. Mám asi jedinou výtku a to, že v poslední kapitole 8 by byl vhodný stručný uvod k prezentovaným analýzám. Práce je na velmi dobré úrovni a hodnotím ji známkou A výborně.

Lošák, Petr

Hodnocená práce se zabývá simulací jízdy vlaku po železniční trati. Celá soustava je modelována jako systém s více stupni volnosti. Vibrace jsou buzeny různými defektními stavy, například podemletým pražcem. V první části práce je provedena velice pěkná rešerše, ovšem název této kapitoly: „Teoretický přehled problematiky“ je trochu matoucí. Jinak je práce pěkně napsaná a čtenář se v textu dobře orientuje. Celkový dojem z práce kazí chyby, které pravděpodobně vznikly nepozorností autora. Např.: • Na str.51 je místo odkazu na kapitolu uvedeno „Nenalezen zdroj odkazů“ • Na stejné straně ve vztahu (6-53) vystupují členy R_w a R_k, ale v odstavci se zmiňují veličiny R_kolo a R_kj (symboly za podtržítkem jsou dolní indexy) • Obrázky občas nejsou řazené vzestupně. Např. obrázek 7.7 je před obrázkem 7.6, obrázek 7.24 je před 7.23 atd. • Odkazy na obrázky v textu jsou vždy o jedno číslo menší. Například v druhém řádky na straně 18 je odkaz na Obr 3.1, ale je tím myšlen obrázek 4.1. Takto posunuté číslování je v celé práci od začátku do konce. I přes výše uvedené výtky je práce na vysoké úrovní a svým rozsahem a zpracováním mě příjemně překvapila. Hodnotím jí velice pozitivně. Doporučuji jí k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A/výborně

eVSKP id 139966