HRBOTICKÝ, L. Wattmetry pro cyklistiku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. CESA. 2022.

Korvas, Pavel

Téma, které si student vybral pro svou bakalářskou práci je aktuální a přínosné pro praxi sportovního tréninku z pohledu jeho zkvalitnění při využívání moderních sportovních technologií pro řízení zatížení. Student splnil požadavky zadání práce, i když k naplnění zadání práce v plném rozsahu nemohlo dojít z důvodu nemožnosti doplnění materiálně technické základny pro praktické měření z důvodu nedostatku potřebného prostředku pro výzkum na trhu. Tento vzniklý problém nebyl způsoben studentem, ale okolnostmi, které nešlo překonat. Proto došlo k úpravě protokolu a výzkum probíhal s jedním účastníkem. Shoda s jinými texty je na úrovni 15 %, Po detailnějším prozkoumání vedoucím práce se jedná o shody především v názvech, formálních částech práce (prohlášení, literatura, citace…). Student použil logické stavby textu BP. Formální úroveň odpovídá nárokům na BP na VUT v Brně a také jazyková úroveň je potřebné úrovni. Cíl práce je uveden v souladu se zadáním. Teoretická část: zpracování na potřebné úrovni pro vhled do problematiky práce, tato část má logické návaznosti s odpovídající úpravou textu i z grafického pohledu Metodika výzkumného šetření byla nastavena ve shodě s cílem práce a výsledky odpovídají zaměření výzkumu. Úsporný popis výsledků, věcný. Rozsah výsledkové části technické zprávy byl na dolní hranici pro zprávu, mohl být vypracován detailnější popis výsledků a měly být uvedeny zpracované hodnoty z vlastního měření v těle práce. Byl provedena jen prezentace grafického zhodnocení výsledků, vhodnější by byla číselná prezentace průměrných hodnot v měřených úsecích, které byly srovnávány. Zejména pokud je pro hodnoceno použito MSE a T-test bývá zvykem prezentovat data. Použitá literatura je v dostatečném množství a odborného zaměření. V dostatečném rozsahu je zastoupena i literatura zahraniční. Student projevil kvalitní a fundovaný vhled do problematiky, samostatnost při řešení výzkumné části práce. Student prokázal odpovídající aktivitu v průběhu přípravy i realizace praktického měření tak, aby si zajistil potřebné množství dat pro výsledkovou část. Výstupem je srovnání různých technologických přístupů k měření výkonu v silniční cyklistice. Práci doporučuji k obhajobě.

88

Hanák, Petr

Práce s názvem Wattmetry pro cyklistiku podává systematický přehled o vývoji wattmertrů v cyklistice a jejich použití v tréninku nejen závodních jezdců. Teoretická část práce je přehledně členěna s logickou návazností jednotlivých kapitol. Z textu a použité literatury je vidět, že autor má téma načtené a o problematiku se zajímá. Z Literárních zdrojů pracoval s knihami i odbornými články. Jsou zde jen drobné nedostatky, například obrázek 1.1 je v angličtině nebo obrázek 2.5 má nesprávný popis. V praktické části je vysvětlen protokol měření a použité měřící vybavení. Výsledky jsou přehledně shrnuty v tabulce a okomentovány. Autor uvádí, že hypotéza nebyla zamítnuta, ale nikde ji neuvádí. Stejně tak neuvádí, co bylo cílem měření a proč provádí měření a čeho chce dosáhnout. Výsledky jsou prezentovány jen krátce a stručně. Celkově je práce velmi krátká a mohla by být rozšířena jak teoretická, tak praktická část. V praktické části mi chybí detailnější popis měření a popis výsledků. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou C 75 bodů.

75

eVSKP id 142123