SLOWIACZEK, K. Izolační materiály ve slévárenství [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Myška, Martin

Student Kamil Slowiaczek zpracoval velmi přehledně svoji bakalářskou práci na téma „Izolační materiály ve slévárenství“. Cíle práce byly splněny. Text práce je zpracován na 26 stranách, což odpovídá požadavkům kladeným na bakalářskou práci. Student čerpal ze 38 zdrojů, které jsou z většiny cizojazyčné. Práce je po stylistické a odborné stránce na velmi dobré úrovni. Student pracoval samostatně a aktivně konzultoval. Práci hodnotím jako výbornou a doporučuji ji k obhajobě.

Krutiš, Vladimír

Bakalářská práce se zabývá tématem žáruvzdorných a izolačních materiálů slévárenských pecí a pánví. Cílem práce bylo vypracování literární rešerše na toto téma. V první kapitole se práce zabývá vlastnostmi žáruvzdorných a izolačních materiálů a v krátkosti rovněž měřením některých charakteristik. Následuje rozbor a dělení jednotlivých materiálů včetně rozboru jejich složení a výroby. Poslední kapitola je orientována do využití izolací a vyzdívek u elektrických pecí a pánví. Bakalářská práce je dobře strukturovaná a obsahuje minimální množství pravopisných a formálních chyb. V práci je použito 38 citací na literaturu, což je v tomto případě dostatečné. Grafická úroveň práce je na dobré úrovni. Co v práci postrádám je určitý ekonomický rozbor při použití jednotlivých izolací. V úvodu (str. 9) je zmiňována rostoucí cena energií a na straně 21 je citováno: „Studie ukázaly, že až 50 % generovaného tepla se ztrácí v důsledku špatného tepelného managementu. Myslím, že určitý rozbor nákladů, toho, zda se dá ušetřit při použití kvalitnější izolace by práci posunul ještě na vyšší úroveň. Rovněž by se mohlo nabízet i určité experimentální měření teplotních polí, kde by teplotní profil mohl prokázat účinnost vybraných typů izolací. Přes výše uvedené doporučuji práci k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 139905