KRIŠKOVÁ, M. Možnosti analýzy dat ze sběrnice CAN [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2022.
Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Z hlediska splnění stanovených cílů lze práci hodnotit jako výbornou. Studentka podrobně zmapovala vývoj sběrnice CAN pro potřeby automobilového průmyslu, její fungování a nalezla a popsala způsob jak zjišťovat stav vybraných prvků vozidla, pro potřeby dalších analýz např. v souvislosti s jízdní dynamikou vozidla. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Studentka provedla důkladný rozbor zejména co se týče historie CAN a fungování sběrnice. Detailněji mohla být provedena rešerše předešlých výzkumů zabývajících se získáváním a analýzou jízdních dat. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Z analytické části je zřejmé, že bylo provedeno několik měření na základě kterých byly provedeny změny a nový návrh měření a analýzy. Analytickou část lze hodnotit jako velmi dobrou, nutno ale podotknout, že bylo možné se některým (zbytečným) úkonům vyhnout pokud by bylo studiu problematiky, zejména v oblasti předešlých výzkumů. věnováno o něco více času. Současně mohly být některé analýzy, např. o otáčení kol více rozpracované a současně mohla proběhnout další ověřovací měření. | |
Odborná úroveň diplomové práce | B | Práce je logicky členěna a v jednotlivých kapitolách jsou podstatné věci dostatečně vysvětleny a popsány. Na lepší úrovni by mohla být provázanost kapitol a např využití poznatků z rešeršní části v části analytické. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Zjištěné a popsané postupy je možné uplatnit v dalších výzkumech či analýzách prospěšných pro potřeby soudního inženýrství či oblast analýzy silničních nehod a lidského faktoru. Na práci lze také navázat, praktičtěji zaměřenými pracemi. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | C | Formální a grafická úprava v některých případech pokulhává, chybí odkazy např na str. 35 (Chyba! Nenalezen zdroj odkazů.. [8]; tabulka 2), objevují se zbytečné mezery mezi odstavci, či kapitolami. v textu se střídají osoby a časy, často ne vhodným způsobem (...sběrnice CAN – proč vznikl...). Jazyk v některých případech není příliš odborný (např. "Důvodem byla použitá metoda s připojením na sběrnici přes LAN port, která nebyla schopna na použitém vozidle naměřit žádné běžící signály"), a věty v některých případech mají ne zcela vhodnou konstrukci. |
Práca splnila všetky stanovené ciele. Odporúčam ju k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Hodnotenie úplnosti vypracovania diplomovej práce zodpovedá zadaniu práce a maximálneho možného rozsahu práce. Práca je napísaná vyvážene a s dobrou logickou štruktúrou jednotlivých kapitol. Číta sa dobre. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Zvolený prístup k riešeniu diplomovej práce zodpovedá cieľom diplomovej a možnostiam pracoviska diplomantky. Sú spomenuté aj alternatívne riešenia. Privítal by som prehľadový popis profesionálnych systémov pre zber CAN údajov pre súdne inžinierstvo zakúpených na USI VUT Brno. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | Úroveň spracovania diplomovej práce zodpovedá jej cieľom možnostiam pracoviska diplomantky. Oceňujem šírku odborného záberu diplomantky a jej schopnosť riešiť otázky súvisiace s experimentom a adaptáciou na konkrétne podmienky (napr. konkrétneho meracieho vozidla) | |
Obtížnost a správnost řešení | A | Úroveň správnosti riešenia diplomovej práce zodpovedá jej cieľom možnostiam pracoviska diplomantky. Je pravdepodobné, že v prípade zberu dôkazov popisovaným spôsobom pre reálny súdny proces by mohli mať strany sporu výhrady k správnosti riešenia. Preto by som privítal kritickú diskusiu, ktorú by diplomantka uviedla k práci (príklad: vykonané merania majú tieto limity / obmedzenia / možnosti rozšírenia .... ) | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Úroveň správnosti prínosu diplomovej práce zodpovedá jej cieľom možnostiam pracoviska diplomantky. Vidím predovšetkým edukačný prínos práce. | |
Odborná jazyková úroveň | B | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B |
eVSKP id 127970