ANDRÝSKOVÁ, H. Marketingová strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.

Chalupský, Vladimír

Splnění stanovených cílů C Autorka zpracovala bakalářskou práci v podmínkách státního podniku Povodí Moravy. Za cíl si stanovila analýzu marketingové strategie, používané při řízení tohoto podniku, a návrh jejího zlepšení. Cíle práce jsou splněné - s výhradami, které uvádím níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka zvolila standardní postup - vycházela z analýzy relevantních faktorů vývoje vnitřního a vnějšího prostředí podniku a z analýzy marketingových postupů, které podnik v současnosti využívá a navrhla některá opatření, která by měla napomoci zvýšit úroveň výkonu marketingových činností. Zvolené metody odpovídají specifikům činnosti podniku, některé části analýzy jsou nedostatečně rozpracované (např. vliv vnějšího prostředí na možnosti přípravy a realizace marketingové strategie, vhodný by byl detailnější popis činností, které podnik poskytuje ...). Pro hlubší analýzu je také vhodné využít nějakou formu primárního výzkumu - toto v práci citelně chybí.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka prokázala schopnost interpretovat získané informace (byť v tomto ohledu měla "usnadněnou" situaci tím, že vycházela z omezených zdrojů - především z interních informací z podniku). To samo o sobě není špatně, ale širší pohled, založený např. na provedení (byť jen omezeného) primárního šetření by jí poskytnul výrazně větší prostor pro své návrhy.
Praktická využitelnost výsledků D Nedostatek bakalářské práce vidím v omezeném pohledu autorky na podnik a jeho činnosti - pro stanovení realistické marketingové strategie je třeba vycházet m.j. z celé řady informací, získaných přímo od zákazníků - toto ale v práci není zohledněno. Návrhy tak zůstávají na poměrně obecné a málo propracované úrovni.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Struktura práce je po formální stránce v pořádku, byť bylo možné zařadit návrhovou část do samostatné kapitoly. Použitá terminologie a odborná úroveň jazykového projevu jsou na očekávané úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Výše jsem již uvedl svou výtku, týkající se omezeného souboru informační zdrojů, z nichž autorka pracovala. Návrh marketingové strategie bez uvážení informací z relevantního okolí podniku je postavený na výrazně omezujících informacích...

Michalčíková, Monika

Cílem práce, který je v úvodu popsán, je analýza současné marketingové strategie státního podniku Povodí Moravy. Záměrem autorky je rovněž navrhnout změny marketingové strategie společnosti. Oceňuji i výběr odvětví, jelikož vodohospodářství není pro studenty ekonomických oborů atraktivním oborem. Bakalářská práce je členěna do tří kapitol. Je rozdělena na část teoretickou, část věnující se vybrané společnosti, a v poslední řadě na část praktickou, jejíž součástí jsou analýzy a návrhy. Struktura práce je rovnoměrná a jednotlivé části na sebe logicky navazují. Teoretická část se odvíjí od vymezení základních pojmů, jako je marketing, marketingová strategie či marketingový mix. Autorka se věnuje také marketingovému řízení, a to i ve vztahu k širším aktivitám společnosti. Dále popisuje situační analýzu, marketingové prostředí a analýzu SWOT. Kladně hodnotím teoretickou část, co do rozsáhlosti a výstižnosti obsahu i po formální stránce. Autorka prokázala, že je schopna na velmi dobré úrovni pracovat s literárními zdroji, jednotlivé teorie porovnává a shrnuje vlastními slovy. V následující části autorka seznamuje s vybranou společností, včetně historických a politicko-právních souvislostí. Autorce se podařilo získat značné množství interních informací. Zde postrádám bližší vysvětlení absence marketingové strategie společnosti. V praktické části autorka navázala na teoretickou část a pomocí SWOT analýzy, analýzy marketingového prostředí a popsání marketingového mixu provedla analýzu aktuální situace podniku. Analýzy byly provedeny pečlivě a výstižně. Marketingový mix je spíše popisný. Autorka nepracuje s možností vzniku konkurenčního prostředí (tzv. otevření trhu) v oblasti dodavatelů vody. Návrhy marketingové strategie staví autorka i na závěrech interní analýzy, která však není součástí bakalářské práce a nejsou známy její výsledky ani zaměření. Autorka návrhy konkretizovala i po stránce odborné a finanční. Navržená doporučení jsou reálná, a pro podnik přínosná. Autorka se opírá o adekvátní množství odborné literatury, v textu uvádí odkazy a citace. Seznam literatury je podle ČSN. Studentka v bakalářské práci opomenula zařadit do seznamu literatury odbornou publikaci, jejímž autorem je Toman, M., a kterou uvádí v úvodních stránkách práce. Seznam literatury by měl být seřazen strukturovaně, tzn., odkazy na webové stránky a zákony v závěru. Bakalářská práce je na vysoké grafické úrovni, je vhodně a bohatě doplněna o obrázky, grafy i tabulky. Autorka někdy sklouzává k neformální stylizaci. Celkově je práce na velmi dobré formální úrovni a splňuje stanovené normy. Z textu práce je zřetelné autorčino zaujetí tématem, znalost problematiky vodohospodářství, a především vybrané společnosti. Práce je přehledná a čtivá. Cíl bakalářské práce byl splněn. Předloženou bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou výborně.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B