BLAHA, J. Návrh synchronního stroje s permanentními magnety [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Vítek, Ondřej

Student se zabýval návrhem synchronního stroje s PM, pracujícího jako BLDC motor. Do zadaného statorového řezu provedl návrh BLDC motoru s rozloženým vinutím, výsledky srovnal se simulací v programu programu Ansoft/RMxprt. Vytvořil vlastní statorový řez, navrhl BLDC motor se soustředěným vinutím, výsledky ověřil v programu Ansoft/RMxprt a FEMM, provedl korekci návrhu a srovnal jednotlivé varianty. Z hlediska formálního zpracování práce mohl být student pečlivější - pravopisné chyby, nepřesné formulace a překlady. Na druhou stranu po věcné stránce student znatelně překročil rozsah zadání, postup práce pravidelně konzultoval, zadané úkoly plnil s velkou mírou samostatnosti a iniciativy, využíval domácí i zahraniční literaturu. Tvůrčí přístup a dosažené výsledky již v některých ohledech nesou rysy práce diplomové. Z těchto důvodů hodnotím bakalářskou práci velmi kladně.

95

Ondrůšek, Čestmír

Student se ve své bakalářské práci zabýval návrhem stroje s permanentními magnety. Práce má celkem 79 stran, je rozdělena na sedm kapitol a na bakalářskou práci je velmi obsáhlá. V prvních dvou kapitolách je popsán princip činnosti, výhody a nevýhody těchto strojů včetně konstrukčního uspořádání. Ve třetí kapitole je návrh motoru, ve čtvrté je srovnání analytického výpočtu s výsledky simulace, provedené programem RMXprt. Pátá kapitola pojednává o zlepšení původního návrhu tak, aby se dosáhlo lepší shody s výsledky RMXprt. V šesté kapitole je provedena kontrola stroje metodou konečných prvků, sedmá kapitola se zabývá vyhodnocováním původního návrhu. Práce obsahuje velké množství hrubých pravopisných chyb. Shoda podmětu s přísudkem rozhodně není silnou stránkou studenta. V práci je rovněž řada nepřesných formulací, které svědčí o tom, že byla psána ve spěchu, bez pečlivé kontroly textu. Např. Tab.5, poslední řádek: …. počet oblouků 2, oblouk magnetu 180°el.., počet pólů 4 ??? Zadání práce bylo beze zbytku splněno. Student prokázal schopnost pracovat s literaturou a získané výsledky správně vyhodnotit. Až na ty pravopisné chyby se mně práce velmi líbí. Práce splňuje požadavky na bakalářské práce a doporučuji k obhajobě.

90

eVSKP id 62678