DEVEČKA, V. Možnosti rekuperace tepla z odpadní šedé vody [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Fišer, Jan

Pan Viktor Devečka zpracoval ve své bakalářské práci téma Možnosti rekuperace tepla z odpadní šedé vody. Hlavním cílem práce bylo provést literární rešerši na dané téma a vyhledat dostupné výrobky v ČR v daném oboru. Pro vybrané umístění a typy provozu rekuperačních výměníků voda/voda pak měl bakalář provést zjednodušenou studii energetických úspor a zhodnotit výhodnost použití zařízení pro zpětné získávání tepla ze šedé vody. Student přistupoval k vypracování práce odpovědně, pravidelně docházel na konzultace a zvládnul načerpat a uspořádat informace o studované problematice. Situace byla v počátku zpracování BP (rok 2011) komplikována faktem, že byl v ČR dostupný jen jeden sériově vyráběný výměník pro rekuperaci tepla z odpadní šedé vody vhodný pro použití v domácnostech. Studentovi se však v průběhu roku 2013 povedlo dohledat i výrobky nově uváděné na trh a bylo tak možné v dostatečném rozsahu splnit cíle práce. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji stupněm výborně/A.

Tuhovčák, Ján

Autor práce Viktor Devečka sa vo svojej bakalárskej práci venoval pomerne zaujímavej problematike rekuperácie energie z odpadovej šedej vody. V prvých kapitolách autor teoreticky popisuje energetickú opodstatnenosť rekuperačného zariadenia a možnostiam jeho využitia. V kapitole 5 sú popísané jednotlivé systémy rekuperácie dostupné na trhu a v 6. kapitole je vyhodnotená energetická bilancia pre zvolené zadanie, ktorej výsledky autor popisuje v poslednej kapitole. Obsahovo tak boli naplnené ciele a požiadavky práce. V práci je zrejmá logická naväznosť kapitol. formálne práca neobsahuje významné nedostatky a graficky je takisto na veľmi dobrej úrovni. Štylizácia niektorých častí textu je však slabšia a v práci je možné nájisť aj gramatické, či pravopisné chyby. Niektoré myšlienky sa v texte zbytočne často opakujú. Vplyv týchto nedostatkov na celkový dojem z práce je však malý. Autorom vymedzené limity práce, najmä zhodnotenie ekonomickej stránky rekuperačného systému, uberajú práci praktickú využitelnosť. V energetickej bilancií taktiež chýbajú vzorce a postup výpočtu, takže nie je možné overiť si ako autor postupoval. Tejto oblasti sa mohol autor venovať detailnejšie.

Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D

eVSKP id 61677