CHRENKO, P. Deformačně-napěťová analýza styku reálných povrchů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Návrat, Tomáš

Práce řeší velmi aktuální biomechanický problém, který má zásadní vliv na spolehlivost totálních náhrad kyčelního kloubu. Diplomant předloženou diplomovou práci prokázal, že je schopen se zorientovat v řešené problematice, je schopen zpracovat rešeršní analýzu s využitím dostupných databází zahraničních publikací a aplikovat získané vědomosti při řešení. Práce je členěna logicky nicméně, zvolená prezentace, může u čtenáře navodit pocit, že strukturu práce tvoří tři vzájemně nesouvislé celky. Autor popisuje realizované experimenty, vytvořené modely a výsledky velmi stručně, což nezávislému čtenáři stěžuje orientaci a pochopení jednotlivých souvislostí. I přes tyto nedostatky hodnotím práci známkou A.

Fuis, Vladimír

Práce se zabývá problematikou deformačně-napěťové analýzy styku reálných povrchů kyčelní endoprotézy pro různé materiálové kombinace. Cíle práce byly splněny, avšak analýza výsledků a hlavně závěr mohl být vypracován kvalitněji (závěr v kap. 10 je pouze obecným povídáním o práci). Rešerše jsou kvalitně vypracovány a ukazují, že diplomant umí pracovat s literaturou. V práci postrádám pospojování jednotlivých kapitol, které jsou napsány jako zcela samostatné celky (jedná se hlavně o kap. 5 – 8) – např. v kap. č. 6 se určí součinitel tření, který se však dále v práci nevyužívá. Z hlediska čtenáře, který se danou problematikou detailně nezabývá, musím říci, že jsem si často připadal jako „detektiv“, který z náznaků napsaných v práci dedukuje souvislosti, což by se stávat nemělo. Práce má být napsána jasně, stručně a srozumitelně, a má čtenáře vést cestou, kterou šel diplomant při řešení formulovaného problému. Při výpočtovém modelování diplomant pracuje se dvěmi modely, přičemž druhý se v práci objevuje na str. 44 zcela bez komentáře (na obr. 18 a 19 není žádný odkaz v textu). Dále jsou diskutabilní okrajové podmínky u lokálního modelu, přičemž z práce není vůbec jasné, jak byl lokální model zatěžován (silově nebo deformačně, pokud silově tak silami nebo tlakem). Chybí obrázek lokálního modelu s komentářem, které změřené oblasti reálného povrchu byly uvažovány a v jaké kombinaci. Z prezentovaných výsledků vyplývá že se jednalo o tři varianty (např. obr. 24 nebo tab. 7), které nejsou nikde znázorněny nebo popsány. Formální chyby, které se v práci vyskytují jsou méně významné ve srovnání s nedostatky uvedenými výše. Z diplomové práce jasně vyplývá, že bylo vykonáno velké množství práce a to jak rešeršní a experimentální tak i výpočtové. Celkové dobré hodnocení však pokazil styl, jakým je práce napsaná. Protože mým úkolem je hodnotit pouze písemnou verzi diplomové práce, nemohu práci hodnotit lépe než B/C.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D

eVSKP id 62739