PALLA, M. Pracoviště pro měření solárních panelů v řízeném prostředí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Veselý, Aleš

Úkolem studenta v bakalářské práci bylo vytvořit přehled výrobců testovacích zařízení fotovoltaických panelů, na základě těchto poznatků navrhnout nové měřicí pracoviště a poté stanovit podmínky pro výběrové řízení na dodavatele tohoto zařízení. Nakonec měl student provést měření na vybraných solárních panelech pomocí metody elektroluminiscence na našem pracovišti a porovnat s výsledky VA charakteristikami těchto panelů změřených na pracovišti ČVUT. Práce je zpracována v rozsahu 41 stran včetně seznamů použité literatury, obrázků a příloh. Práci student rozčlenil do sedmi hlavních kapitol. Teoretická část, čítající první tři kapitoly, obsahuje úvod do problematiky fotovoltaických systémů, princip solárního článku a jejich typy a parametry. Dále tato část obsahuje úvod do současných diagnostických metod užívaných ve fotovoltaice. Následuje třetí kapitola, kterou student věnuje rozborem současného trhu s měřicími zařízeními pro solární panely. Praktickou část poté student věnuje samotnému měření solárních panelů a vyhodnocení výsledků měření. V neposlední řadě se pak student věnuje samotnému návrhu měřicího pracoviště. Požadavky zadání student splnil v plném rozsahu, v práci postupoval se zájmem o zpracovávanou problematiku, k řešení přistupoval samostatné a s potřebnou iniciativou včetně navazování kontaktů s jednotlivými firmami. Avšak samotná práce vykazuje celou řadu chyb jak faktických, tak grafických a stylistických, kde by tomuto měl student věnovat více pozornosti. I přes tyto nedostatky tato práce splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Proto tuto práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou v e l m i d o b ř e.

Splnění zadání A 48/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce E 10/20
Využití literatury E 5/10
81

Vaněk, Jiří

Student se ve své práci, zadané ústavem elektrotechnologie FEKT VUT v Brně, zabývá problematikou diagnostických metod solárních článků a panelů. Práce je zpracována v rozsahu 41 stran včetně seznamu použité literatury, obrázků a příloh. Přílohy jsou umístěny na přiloženém CD. Práce je rozčleněna do sedmi hlavních kapitol. V prvních kapitolách se student zabývá přehledem o fotovoltaice a diagnostických metodách použitých v testování kvality fotovoltaických článků a panelů. V následující kapitola je věnována rozborem současného trhu s testery fotovoltaických panelů. V praktické části student popisuje diagnostické metody, měřící pracoviště a naměřené výsledky metodami elektroluminiscence a UI charakteristy naměřených flash testerem na CVUT. Práci lze vytknout nejednotnost použitého fontu a formátování, nekvalitní tisk obrázků, drobné překlepy a nesrovnalosti, nevhodně použitou terminologii, nelogické řazení kapitol a někdy i nesprávný obsah, který není citován. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru bakalářského studijního programu. Předložená práce splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci a zadání bakalářské práce bylo splněno. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou uspokojivě.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce E 25/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20