KOPIC, M. Způsoby ocenění nemovitostí na Slovensku se zaměřením na nemovitosti typu byt [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.

Klika, Pavel

Cíl práce byl splněn a zpracován v dostatečném rozsahu jak v teoretické tak praktické části. Student v práci přiblížil problematiku oceňování bytů v jedné ze zemí EU a přehledně popsal používané a publikované metodiky oceňování. Student také provedl popis vývoje trhu s byty na Slovensku a soustředil se na oblast hlavního města. Student ne zcela na odpovídající úrovni ve své práci zhodnotil, jaké metodiky jsou vhodné pro ocenění bytů, což mělo být specifikem této práce. U samotného ocenění nejsou uvedeny úryvky předpisů, ze kterých bylo čerpáno, a proto pro čtenáře diplomové práce je bez přítomnosti předpisu velmi těžké pochopit postup při ocenění. Přínos pro praktické a teoretické využití je tím tak výrazně snížen. U vývoje cen na realitním trhu s byty není řešen předpoklad vývoje trhu v budoucnu. Doporučuji tuto práci k obhajobě a hodnotím ji jako dobrou.

Splnění cíle a rozsahu zadání C
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody D
Odborná úroveň diplomové práce C
Přínos pro praktické i teoretické využití C
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B

Daňhel, Petr

Práce působí dojmem zbrklého, povrchního, vypracování bez hlubšího zájmu o řešenou problematiku. Místy je text v práci formátován velmi nepřehledným způsobem. U popisku grafů a tabulek nejsou uváděny zdroje (resp. jsou uvedeny nestandardním způsobem za tabulkou) a celkově je práce autora s uváděním citací po formální stránce velmi slabá. Nosnou část teoretické části, zabývající se způsoby oceňování nemovitostí na Slovensku, reprezentuje téměř výhradně překlad oceňovacích předpisů Slovenské republiky. Praktickou část tvoří ocenění 4 bytů bez žádného náznaku porovnání výsledků dosažených použitím různých metod. Autor rovněž v práci neuvádí, že by řešenou problematiku konzultoval s odborníky z praxe, proto je nutno brát dosažené výsledky s rezervou, spíše jen jako demonstraci postupu řešení ocenění. Zadaný cíl práce však student splnil a práci lze s uvedenými výhradami doporučit k obhajobě.

Úplnost vypracování C
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce C
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody D