LÍBEZNÝ, L. Marketingová strategie v odvětví prodeje drahých kovů se zaměřením na investiční zlato a stříbro v České republice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.

Chalupský, Vladimír

Autor si zvolil velmi atraktivní a aktuální téma, předložil práci velmi čtivě napsanou, s řadou relevantních odkazů na problematiku obchodování s investičními drahými kovy. Předložené návrhy jsou směřované do důležitých oblastí, autor prokázal schopnost kritické reflexe postupů, které firma ABC v dané oblasti svého podnikání používá a navrhnout opatření k jejich překonání.

Splnění stanovených cílů B Cíl práce odpovídá očekávání - jak svým zaměřením, tak náročností - která jsou kladena na bakalářské práce na FP VUT. Autor formuluje cíle v samostatné části na úvod své práce - cíle jsou - s drobnými výhradami, uvedenými v dalším textu - splněné.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Postup řešení odpovídá standardně pojatému postupu tvorby návrhu marketingové strategie - počínaje analýzou vnějšího a vnitřního prostředí, přes formulaci závěrů v podobě např. SWOT analýzy, až k návrhům. V předložené práci vidím v tomto postupu určité rezervy - hlavní slabinou je poměrně povrchně zpracovaná analýza vnitřní situace firmy ABC a absence formálních analytických postupů při této analýze (metoda 7S, zařazení současné strategie do systému generických strategií apod.). Také volba konkurenčních firem, použitých pro srovnání, je diskutabilní: pro srovnání autor použil údaje z firem, které svými objemy prodejů jsou s analyzovanou firmou jen obtížně srovnatelné (firma ABC uvádí výši tržeb za prodej drahých kovů ve výši cca 1,4, resp. 0,5 mil. Kč, zatímco u vybraných konkurentů jsou uvedené hodnoty výrazně vyšší). Kladně naopak hodnotím výstižný popis obchodování s drahými kovy a vnějších podmínek, které toto obchodování provázejí.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Použité analytické postupy a absence primárního výzkumu sice poněkud omezují prostor pro demonstraci autorových schopností interpretovat výsledky - nicméně i z uvedeného postupu a ze závěrů, vyvozených z analýz vnitřního a vnějšího prostředí firmy je patrné, že se v této oblasti autor dokáže dobře orientovat.
Praktická využitelnost výsledků B Předložené návrhy směřují do oblastí s potenciálně významnými dopady do firemní strategie a do očekávaných výsledků. Diskutabilní může být, zda s uvedenými zdroji lze během 2 let dosáhnout poměrně dramatického nárůstu objemu prodejů. Vývoj makroekonomické situace je obtížně předvídatelný, nicméně poměrně malou míru očekávaných investic do propagace v prvním roce realizace nové strategie považuji pro dosažení uváděných cílů za výrazně omezující.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Z formálního hlediska upozorním na poměrně rozsáhlé citace z různých zdrojů - toto lze "elegantně" vyřešit prostým odkazem na daný zdroj (viz citace na stranách 29 - 32)
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Autor využil řadu relevantních zdrojů, prokázal dokonalou orientaci jak v dostupné literatuře, tak schopnost vybrat a prezentovat klíčové poznatky.

Polák,, Michal

Předložený text považuji za adekvátní bakalářské práci. Oceňuji výběr tématu.