KORYČANSKÝ, R. Postavení jaderné energetiky v Evropské unii - historie a současnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Martinec, Jiří

Student Roman Koryčanský ve své bakalářské práci důsledně zpracovává všechny zadané cíle. Při zpracování tématu student využíval nabídnuté konzultace a také vhodným způsobem reagoval na případné komentáře. Práce jako celek působí uceleně a má především charakter rešerše. V úvodní části student zpracoval dostupné informace týkající se legislativy z pohledu různých smluv a vzniklých organizací. Tato část zmiňuje především klíčové subjekty v problematice uplatňovaní jaderné energetiky pro mírové využití. Ve dvou navazujících částech mapuje historii vývoje jaderné energetiky a zároveň uvádí v dostatečné míře současné technologie reaktorů. V kapitole nazvané „Veřejné mínění“ autor dohromady kombinuje problematiku havárií, podporu veřejnosti a důsledky provozu jaderných elektráren s ohledem na ekologii. Souvislost jednotlivých částí s názvem kapitoly není příliš zřejmá. Budoucnost jaderné energetiky rozebírá autor na současných výzkumných technologiích stručným technickým popisem jednotlivých celků. Práci lze hodnotit pozitivně, ale grafickým, stylistickým a gramatickým zpracováním autor snižuje celkovou kvalitu textu.

Šen, Hugo

Bakalářská práce má charakter rešerše a zabývá se rozvojem jaderné energetiky i pohledy do budoucna. Student zmiňuje historické okolnosti vývoje a zaměřuje se také na důvody postupného směřování jaderné energetiky z reaktorů chlazených plynem na elektrárny s tlakovodními reaktory. Věnuje se postavení jaderné energetiky v některých státech a otázkami ekonomickými i problematikou nakládání s použitým jaderným palivem a jadernými odpady. Zmiňuje také vliv vážných jaderných havárií na rozvoj jaderné energetiky a odhaduje směr dalšího vývoje. V textu se bohužel nezřídka vyskytují pravopisné chyby a překlepy, které mohly být opraveny.

Grafická, stylistická úprava a pravopis

eVSKP id 37352