TOMÁŠKOVÁ, V. Design svařovacího aparátu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Sládek, Josef

Navržený design je kompaktní a čisté geometrické výstavby objemu hmoty, která je v souladu s funkcí. Nejproblematičtější část na výchozí koncepci, dlouhé centrální madlo, neodpovídající rozměrům, váze a charakteru svařovacího aparátu, bylo nahrazeno dvěma integrovanými kolmými madly na osu přístroje, jež dovolují pohodlné uchopení a přenášení těžkého přístroje dvěma osobami. Základní kvádr těla je obejmut čely s charakteristickými válcovitými plochami, které propůjčují celku robustní výraz. Jednotlivé detaily jsou provázány využitím horizontálních a kolmých linií, osových souvislostí a opakujících se rádiusů a kružnic. Prolisy na bocích vyztužují plechy a dávají objemnému přístroji patřičné měřítko. Oceňuji autorčinu snahu o dotažený, jednotný, kompozičně logicky provázaný, odolný výraz, daný vizualitou zaoblených masivních čel a nepřetvarovanou, střízlivou geometrií, zcela odpovídající aparátu daného výkonu a rozměrů. Modrá barva těla a tmavě šedá barva čel navazuje na firemní styl firmy Kühtreiber, který zjemňuje (černá je nahrazena tmavě šedou), posouvá do menšího kontrastu a přispívá k soudržnějšímu celku, což podporuje i opakující se barevnost na ovládacím panelu.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Zamazal, Jan

OPONENTSKÝ POSUDEK Bc. Veronika Sedláčková Bc. Veronika Sedláčková předkládá ve své diplomní práci tvarové řešení svářecího aparátu. ( invertorového víceúčelového zdroje.) V kapitole 1. autorka seznamuje s historickým přehledem svářecích technik od starověku po současnost. Tato část má přehlednou výkladovou formu a přesvědčivou jazykovou úroveň. Kapitola 2. Technická analyza . Obsahuje kvalitní výběr pramenů a dostatečný rozsah informací který seznamuje s jednotlivými způsoby a druhy svařovacích technik v současné odborné praxi a o jejich specifických hodnotách a použití. Kapitola 3. Designerská analýza. Je předložena potřebná suma informací pro zhodnocení současného sortimentu obdobných zařízení od předních evropských firem. Srovnání obsahuje nejen charakteristiku tvarového a funkčního provedení ale také specifické doplnění jejich pozice na trhu. Vyhodnocení těchto informací vede studentku ke kvalitnímu výsledku jejího návrhu. Kapitola 4. Variantní řešení formy a tvarové řešení designu svářecího zdroje. Varianty č.1 a č.2 jsou pouhými náznaky možných řešení s kterými studentka zpočátku pracovala. Ve variantě č. 3 obr. č.20 a 21 je jíž doložen výsledek hlubšího hledání originální výsledné varianty. Boční profil obou čel vytváří originální modelaci jeho tvaru, ten je jasnou identifikací výrobku a dává prostor pro nezaměnitelný firemní design. Netvrdím,že tato varianta je nejlepší ale má svoji koncepční platnost a důkaz poctivého hledání. Další varianta č.3 Model které je prezentován s vypnutím boční křivky čela dává vzniknout prostoru pro umístění úchopových částí a tímto řešením spěje autorka k výslednému tvaru obou čel navrhovaného výrobku. Finální verze str.38 obr. č.26 demonstruje přenos svářecího zdroje jednou osobou. Tato ilustrace je demonstrativním příkladem nejméně vhodného způsobu manipulace a transportu zdroje.Namáhání kloubových závěsů dlaní a předloktí v takto vypjatém přednosu se přenáší na bederní části páteře váhou 40 kg. Chůze s tímto břemenem je velice obtížná. Tento způsob manipulace bych nedoporučil. Pro transport dvěmi osobami je toto řešení výhodné, protože ruka je v optimální poloze a váha nejméně zatěžuje páteř a skupiny jednotlivých obratlů. ¨ Kapitola č. 6 Tvarové řešení Autorka prezentuje ve finální verzi výsledek který je připraven k okamžitému realizačnímu výstupu, a ten odpovídá všem ekonomickým a výrobně technologickým podmínkám výroby.Tvarové řešení je čisté skladebně standardní s minimálními nároky na jiné (náročnější) technické provedení. Co bych však u diplomantky očekával je i variantní řešení obou čel zdroje, které by více přispělo k specifickému a originálnímu designu. Otázky pro diplomantku Vysvětlete prosím proč jste neřešila grafické symboly pro identifikaci zapnutí a vypnutí hlavního vypinače a konektoru napájení na zadním čele zdroje? Umístění hlavního vypínače a konektor pro zdrojové napájení jsou ve výsledné vizualizaci v prostoru které neodpovídá vnitřnímu konstrukčnímu uspořádání,dle předložené vizualizace. Věnovala jste velkou pozornost grafickému ztvárnění obslužného panelu , které má výbornou úroveň, nenašel jsem ve stejně kvalitním návrhu i označení pólování kabelů a ikony pro euro konektor a dálkový ovladač. Jaké technické řešení by jste prosím navrhla pro přístup a případný zásah k výkonové části zdroje?

eVSKP id 37378