ŠANDERA, P. Studie vlivu parametrů modelu na simulaci pojišťovacího nárazu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Diplomant Bc. Petr Šandera pracoval na předložené diplomové práci se zájmem a snahou dospět k požadovaným výsledkům na základě podkladů, které byly k dispozici. Využíval pracovních schůzek a přistupoval aktivně ve snahách o další kroky v řešení. Rozsah dosažených výsledků tak byl omezen především dostupnými podklady a prostředky k řešení, kterých by byl schopen využít i v širší míře, než v jaké byly k dispozici. Projevoval se jako student pracovitý, schopný pracovat na zadaném úkolu velice intenzivně, což osvědčil i při završení práce. Vidím v tom jeho velice dobré předpoklady pro další práci v oboru. Cíle práce dané zadáním byly diplomantem dle mého názoru zcela splněny, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Svída, David

Diplomová práce Bc. Petra Šandery přináší zdárně provedenou a pro ladění simulačních modelů potřebnou výpočtovou studii vlivu změn vlastností materiálu na výsledky tzv. pojišťovacího nárazu vozidel. Z úvodu práce je zřejmé, že se student z originálních podkladů poměrně podrobně seznámil s předpisy pro provádění těchto zkoušek. Práce je zpracována v oblasti nárazových zkoušek vozidel, která patří k poměrně náročným. S použitými softwarovými prostředky, postupem vytvoření modelu nárazové struktury vozidla i celkovým sestavením simulačních výpočtů lze souhlasit. Sestavení modelu uvedeným způsobem z podkladů, které byly k dispozici, lze považovat za účelné. Je zřejmé, že úplný model přední části vozidla může být vypracován na základě poměrně rozsáhlé dokumentace, která však bývá k dispozici většinou pouze výrobcům automobilů. Takový model by ovšem díky své náročnosti narazil na možnost řešitelnosti prostředky, které mohl mít diplomant k dispozici a kromě toho by se v něm zřejmě projevila řada další vlivů, než jaké byly vyšetřovány, a bylo by problémem je oddělit. Použitý model tedy považuji pro cíle dané prací za vhodný a vyhovující. Po formální stránce je předložená práce zpracována na poměrně dobré úrovni, přestože se v ní vyskytují některé drobné nedostatky, jako např. způsob uvádění odkazů na literaturu na str. 31, 32, či některé drobné pravopisné chyby. Rovněž u grafu 58 na str. 62 by měla být na svislé ose procent uvedená desetinná místa. Stejně tak popis testu při nízké rychlosti (str. 23-28) není v některých částech stylisticky dokonalý (jsem i toho názoru že nadpis kapitoly 2.4.8 má být spínač nikoli snímač zapalování), ale oceňuji dobré zpracování metodiky testu patrně z cizojazyčných podkladů. Celkově lze nicméně konstatovat, že diplomová práce je i po formální stránce na dobré úrovni. Výsledky získané na základě simulací jsou srozumitelně interpretovány, oceňuji jasně a konkrétně formulované závěry. Náplň práce daná zadáním byla splněna v celém rozsahu, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 24046