PÍTRA, K. Antény pro pásmo milimetrových vln [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Raida, Zbyněk

Cílem diplomové práce bylo experimentálně prozkoumat praktické postupy návrhu širokopásmových antén, určených pro kmitočty 20 až 50 GHz. Diplomant navrhl tři různé antény, vyrobil je a experimentálně ověřil jejich vlastnosti. Tím bylo zadání beze zbytku splněno. Diplomant pracoval na práci aktivně a průběžně. Při řešení projektu byl iniciativní. O metodice návrhu antén pro uvedená kmitočtová pásma připravil příspěvek na mezinárodní konferenci COMITE 2010 a studentskou soutěž STUDENT EEICT 2010. V současné době připravuje časopisecký článek. Formální zpracování práce je na velmi dobré úrovni. Občas lze v textu odhalit drobnější formální prohřešky. To je však vzhledem k rozsahu práce pochopitelné. Student sám vyhledával odbornou literaturu a intenzivně ji využíval. Bez problémů pracoval s původními anglicky psanými texty. Celkově hodnotím diplomovou práci Kamila Pítry jako výbornou.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
98

Svoboda, Petr

1. Předložená diplomová práce (DP) splňuje požadavky zadání. 2. Práce se vyznačuje vysokou odbornou úrovní řešené problematiky, aktuálností tématu, teoretickým přínosem v daném úseku bádání a příslušným ověřením modelovaných příkladů na realizovaných vzorcích. 3. Autor DP prokázal zvládnutí potřebné teorie, návrhu modelů pomocí CST MWS, schopnost praktického ověření experimentálních vzorků antén a zvláště zhodnocení výsledků v logických a správných závěrech, kde uceleně diskutuje nejen teoretické výhody, ale též praktické možnosti realizace jednotlivých antén a doporučuje nejvhodnější řešení. 4. Formální zpracování práce je velmi pečlivé, vyjadřovací schopnosti autora jsou na velmi dobré úrovni. V textu je pouze několik nepodstatných překlepů, které byly autorovi sděleny krátkou cestou.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 45/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20