KŘÍŽ, J. Návrh pracoviště obsluhy obráběcího centra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Novotný, Tomáš

Předložená bakalářská práce pana Jana Kříže má velmi dobrou úroveň. Kladně hodnotím zejména samostatnost studenta při zpracovávání zadaného tématu, stejně jako originalitu řešení, se kterou se student vypořádal s doposud nikterak koncepčně řešeným problémem. Autor prokázal schopnost zvládnout práce rešeršního charakteru. Vlastní originální přínos studenta spatřuji hlavně v návrhu nového rozložení klávesnice ovládacího panelu obráběcího centra a návrhu aplikace nového funkčního principu pro ovladače k regulaci otáček a posuvu. Vetší pozornost by si zasloužila závěrečná kontrola stylistiky a pravopisu. Z pohledu využitelnosti studentem navržených výsledků v praxi hodnotím práci jako velmi dobrou.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Pavlík, Jan

Bakalářská práce je zaměřena na návrh pracoviště obsluhy obráběcího centra. Autor se v úvodní části věnuje definování základních pojmů problematiky ergonomie na něž navazuje kapitolou zabývajících se fyzickými parametry lidského těla z nichž je třeba vycházet při návrhu pracoviště. Autor provádí dále dělení na konvenční a CNC . Toto rozdělení je funkční pouze z hlediska ovládacích prvků nikoli však pracovního prostoru obsluhy. Budeme-li chtít pojmout problematiku komplexněji je zapotřebí zohlednit i jednotlivé kategorie CNC strojů. Další významnou části práce jsou prvky rozhraní. Zde autor podrobně rozebírá jak pasivní tak i aktivní prvky pro vzájemnou komunikaci stroje a obsluhy (světelné a zvukové signalizace, displeje, klávesnice, ovladače atd.). Autor dále pokračuje stručným shrnutím zásad pro návrh pracovního prostoru obsluhy. Tato část je poměrně strohá a zasloužila by větší pozornost popřípadě rozvinout do uceleného metodického postupu jakým způsobem postupovat při řešení návrhu pracoviště odsluhy. Tedy jak postupovat z hlediska uspořádání, prostorového dimenzování, ergonomie rozložení jednotlivých prvků atd. Závěr práce je věnován bezpečnosti a normám, které se danou problematikou zabývají.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 63270