RYBA, P. Bouřky na letištích LKTB a LKMT a jejich předpověď [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Krška, Karel

Autor až v příliš rozsáhlé kompilační části práce prokázal. že je si vědom všech jevů spojených s bouřkovou činností, které omezují a ohrožují letový provoz a že je umí správně vysvětlit a jako pilot respektovat. Přitom v nedostatečné míře v textu odkazuje na použité zdroje. Přinosem je jím provedená statistika bouřek na LKTB a LKMT za období 2005-2009. Chybí však zhodnocení předpovědí bouřek na obou letištích na základě přistávacích nebo letištních předpovědí, které patřilo k požadavkům a cílům zadání bakalářské práce.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D

Hudec, František

Hodnocená práce ve své podstatě splnila stanovené cíle zadání. Z detailnějšího pohledu na charakteristiku řešené problematiky mi ale v závěru práce chybí alespoň pokus o zhodnocení úspěšnosti předpovědi bouřek na vybraných letištích. V teoretické části autor celkem přehledně popsal bouřku jako komplexní meteorologický fenomén se všemi jejími průvodními aspekty. Celkovou úroveň práce snižují zbytečné chyby v odvolávkách na neexistující kapitoly - pravděpodobně původní číslování (str. 10, 12, 35), chybné číslování obrázků nebo odkazy na obrázky v textu (obr. 13, 14, 18, 19). V části 5 textu s názvem Způsoby předpovědi bouřek se autor zamýšlí nad jednotlivými oblastmi meteorologie, které lze nějakým způsobem k predikci bouřek využít. Celkem zbytečně ale do této kapitoly zařadil části 5.3 a 5.4, které tvoří jádro statistického zpracování výskytu bouřek za stanovené období. I když tato pasáž není nějak rozsáhlá, tematicky by měla být zařazena v samostatné části (s názvem kapitoly obsah nekoresponduje). V textu se vyskytují drobné gramatické chyby a formulační nepřesnosti. Práci by prospělo uvádění zdrojů i v případě obrázků a grafů, převzatých z literatury.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 33029