MAŇÁKOVÁ, A. DŮM NA ÚPATÍ - MĚSTSKÝ DŮM V HISTORICKÉM CENTRU BRNA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.

Oplatek, Jiří

• Překvapivě jednoduchý koncept vychází z důkladné analýzy místa a především řešením prostranství před blokem polyfunkčních domů přináší městu nečekanou novou kvalitu, • Při návrhu využití místa je kladen velký důraz na vytvoření kvalitního veřejného prostoru, který je obklopen městskými bytovými domy s dobře fungujícím komerčním parterem. Dispozice domů a především jednotlivých bytů nabízí komfortní bydlení na velmi atraktivním místě. • Konstrukční systém je přiměřený náročnému prostorovému řešení budov • Architektonický výraz, zvolené měřítko a navržená materializace fasád je adekvátní danému prostředí a zapadá do kontextu okolní městské struktury. • Grafická prezentace práce je kultivovaná, na profesionální úrovni. Otázka Popište, co vás vedlo k návrhu volnému zastavění řešeného pozemku. Proč jste dala přednost veřejnému prostranství, před možnou větší nabídkou bytů a prostor pro komerční využití?

Přístup studenta ke zpracování A 95 Studentka pracovala soustavně, s chutí, zájmem, invenčním zaujetím a plnou zodpovědností
95

Rudiš, Viktor

Autorka ve svém návrhu uvolňuje špici pozemku a navrhuje na tomto místě veřejný prostor. Vymezuje jej odstupňovanou frontou domu klesajících výškově z úrovně zastavění Pekařské k nižší úrovni Anenské.Tento posun výšek v průčelí prostoru před nemocnicí sv. Anny oslabuje dominantní polohu její stavby a nevytváří novému prostoru jasné vymezení, které by odpovídalo jeho poloze. Architektura objektu je kultivovaná, působí jednotně a odpovídá jeho funkci. Využití objektu je přirozené, typologie bez nedostatků. Partery jsou řešeny dobře, výškově komplikovaný volný prostor, se stoletou lípou, je řešen přirozeně a s architektonickým citem. Formální úroveň návrhu je mimořádná. Celkově návrh představuje invenční a kultivované řešení oslabené urbanistickou koncepcí.

Urbanistické řešení C
Architektonické řešení B
Provozní řešení B