LIŠKOVÁ, N. LABORARTORY BRNO [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.

Jura, Pavel

Autorka provedla v úvodu práce poměrně rozsáhlou vlastní analýzu typologie i prostorových řešení zadaného stavebního programu i místa stavby. Na základě rešerší zvolila autorka koncept poměrně jednoduché (až banální) zástavby nároží jedním objemem, avšak s výjimečným konceptem velkoprostorového řešení galerie s vloženými objemy zázemí a dalších funkcí. Celkově precizní formální provedení práce ilustruje svědomitý přístup autorky ke zpracování. Bezvadné grafické provedení fasád i formy projektu celkově je však poněkud oslabeno vlastním „obsahem“ – navrhovaná typologie fasády a některých částí půdorysu stejně jako objemové řešení stavby odpovídá běžné (např. administrativní) budově, což je pravděpodobně promarněnou šancí zadání – tedy výrazné kulturní instituce na zásadní parcele městského ringu. I přes tuto výtku však práce zcela bez pochyb dokládá schopnosti i aktivitu autorky.

Přístup studenta ke zpracování B svědomitý a aktivní přístup s průběžnou prací na projektu
85

Šupler, Libor

Navržená hmota domu je standardní, racionální dotvoření městského bloku, které ovšem nenabízí atraktivní variabilní výstavní prostor. Autorka je schopna řešit dispoziční a funkční vazby ovšem s menšími problémy.

Urbanistické řešení B Navržená hmota logicky navazuje na stávající uliční čáry a dotváří tak blokovou zástavbu ulic Koliště a Milady Horákové. Rovněž respektuje výškovou hladinu okolních domů. Tento racionální urbanismus je ovšem bez jakéhokoliv architektonického akcentu, neadekvátní funkci instituce budovy galerie, která tak nemá jak zaujmout a přitáhnout potenciální návštěvníky
Architektonické řešení C Jeden z bodů konceptu je vytvoření uzavřeného klidného dvora, který ovšem není v projektu dostatečně prezentován. Horizontální fasáda s prosklenými pásy s viditelnými vertikálami betonových komunikačních jader připomíná spíše administrativní objekt s prostory open-space. Výstavní prostory jsou tak ve všech patrech identické, se stejnou světlou výškou, bez variability a momentu překvapení.
Provozní řešení C Celkové dispoziční a provozní řešení je v zásadě funkční. Formální hmota válce, v jinak celém pravoúhlém objektu, předurčuje stejný diskutabilní prostor auditoriu i knihovně. Knihovna, čítárna i auditorium jsou v centru dispozice bez možnosti přímého denního osvětlení.
Technicko konstrukční řešení B Zvolené konstrukční řešení je vhodné a odpovídá dispozičnímu a funkčnímu řešení.
Formální úroveň B Grafická a formální úroveň projektu je na dobré úrovni.
77