KUPCOVÁ, T. LABORARTORY BRNO [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.

Makovský, Zdeněk

Na bakalářské práci s názvem LABORARTORY BRNO , kterou vypracovala studentka Tereza Kupcová, lze hodnotit kladně vysoký stupeň samostatnosti. Připomínky vedoucího práce ke konceptu navrhovaného objektu, problematika dispozic a konstrukcí byly řešeny při pravidelných konzultacích. Konzultace a spolupráce s odborníky a specialisty v oboru svědčí o pochopení funkce architekta jako autora koncepce návrhu a zároveň člena širšího kolektivu. Autorka v průběhu práce zpřesňovala vlastní architektonickou představu koncepčního řešení zadaného úkolu a vycházela z urbanistického a architektonického kontextu místa a z požadavků na dispoziční i funkční řešení navrhovaného objektu. Výrazný osobnostní rys studentky se projevuje v důsledném hledání varianty řešení, které by vyhovovalo kontextu místa i autorčině představě o konceptu objektu. Urbanistický i architektonický návrh splňuje předmět zadání bakalářské práce, kterým byl požadavek na zastavění východního nároží křižovatky ulic Koliště a Milady Horákové. Navržený objekt řeší program galerie architektury, designu a soudobého umění, doplněný o další funkce a plochy potřebné v kontextu lokality. Autorčin koncept je odrazem složité dopravní situace řešeného místa. Neklid a hluk nárožní řeší autorka dvojitým pláštěm objektu galerie. Komunikace galerie jsou umístěny ve vnějším proskleném plášti a vytváří tak hlukovou bariéru, zároveň však vedle hlavních uzavřených výstavních prostorů fungují jako další výstavní prostory, takže galerie nepůsobí navenek jako nepřístupná uzavřená hmota. Obslužný objekt je otevřen do průchozího meziprostoru, směrem do vnitrobloku jej tvoří plná stěna pouze s jedním oknem v nejvyšším podlaží. Zároveň opticky uzavírá třídu Kapitána Jaroše, která dnes nemá žádné kompoziční ukončení. Plocha vnitrobloku je využita pro zásobování, které je řešeno vjezdem přes sousední objekt paláce Stephana Haupta von Buchenrode. Svými proporcemi, velikostí i měřítkem odpovídá objekt závažnosti navrhované galerie, kontextu místa i řešené situaci. Dispoziční i konstrukční řešení vyhovuje platným normám. Kladně lze hodnotit grafické řešení předloženého projektu. Bakalářská práce splňuje rozsahem grafických příloh požadavky na dokumentaci zadaného tématu i požadavky kladené na bakalářský titul.

Přístup studenta ke zpracování A 90 Předložená bakalářská práce splňuje rozsahem grafických příloh požadavky na dokumentaci zadaného tématu i požadavky kladené na bakalářský titul. Doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 90
90

Velek, Jan

Návrh kombinuje uzavření vnitrobloku a zvýraznění nároží městského bloku. Dvouplášťové provedení výstavní části vytváří zajímavý efekt, při respektování oddělení rušných a klidových provozů.