ERBEN, V. Návrh a testování stochastické navigace v TRASI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.

Honzík, Petr

Bc. Vojtěch Erben pracoval samostatně a systematicky. Pravidelné konzultace měly charakter spíše informativní, student předkládal hotové dílčí výsledky a návrhy na další postup. Vzhledem ke schopnostem, které student prokázal již při řešení bakalářské práce, bylo mu nabídnuto v rámci diplomové práce podílet se na řešení výzkumného projektu zaměřeného na bezpečnost automobilové dopravy. Výsledky předložené diplomové práce jak programátorské tak experimentální, které zahrnují návrh původního stochastického routovacího algoritmu a jeho vyhodnocení, byly ve výzkumném projektu využity. Navrhuji hodnocení 96 bodů / A / výborně.

96

Drahanský, Martin

Náročnost zadání hodnotím jako střední, přičemž zejména po časové stránce spíše mírně vyšší. Lze konstatovat, že všechny body zadání byly splněny. Student si v rámci řešení této diplomové práce nastudoval potřebnou literaturu, kterou uvedl v seznamu použitých zdrojů. U diplomové práce bych očekával minimálně dvojnásobný počet použitých zdrojů, se zaměřením na knižní a časopisecké publikace. Znalosti studenta jsou tedy evidentně na adekvátní úrovni vůči řešené problematice a předložené práci. V kapitolách 1 až 4 je uveden teoretický popis řešené problematiky, vč. matematického aparátu a použitého dopravního simulátoru TRASI. Tento teoretický rozbor je ucelený a dobře zpracovaný. Následující kapitoly se zabývají praktickou částí práce, včetně provedení experimentů. Implementaci algoritmů považuji za zdařilou. U popisu provedených experimentů, kterých bylo proveden velmi rozumný počet, vytýkám uvedení grafického znázornění výsledků (kapitoly 8.3 – 8.4) bez rozsáhlejšího slovního popisu. Na čtenáři tak zůstává vlastní interpretace většiny výsledků, byť alespoň stručné zhodnocení je v těchto podkapitolách uvedeno. Rozhodně se domnívám, že by bylo žádoucí věnovat se více rozboru dosažených experimentálních výsledků. Převzaté části práce jsou jasně odlišitelné od vlastního přínosu studenta. Teoretický rozbor je pochopitelně založen na literárních zdrojích, přičemž implementace a experimentální ověření jsou již čistě prací studenta. Písemná práce je sestavena v logickém sledu, kapitoly mají vyvážené rozsahy a navazují na sebe a práce je dobře čitelná. Zdroje uvedené v seznamu použité literatury jsou uvedeny nejspíše podle zvyklostí v daném oboru, neodpovídají však přesně žádné normě. Závěrem lze konstatovat, že práce je zdařilá – jak kvalita technické zprávy, tak i implementace a experimentální části jsou nadprůměrné, student tak prokázal nadprůměrné inženýrské znalosti a práci lze tudíž i mírně nadprůměrně ohodnotit.

85

eVSKP id 66067