BELLOVIČOVÁ, L. LABORARTORY BRNO [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.

Ponešová, Barbora

Studentka předkládá řešení, ve kterém pomocí tří nezávislých hmot uzavírá blok a zároveň vytváří nároží. Jednoduchý koncept je vyjádřen lapidární formou. Tři černé hranoly zároveň vymezují poloveřejný prostor. Každému objemu je přiřazena určitá funkce, což odráží celkovou filosofii galerie - laboratoře:"vyrobím - vystavím - prodám". Okolní úprava zeleně, která ve zkratce modeluje městskou krajinu, změkčuje racionální geometrii fasád. Nejvíce oceňuji čistotu konceptu, která však při zvolené výsledné barevnosti obvodového pláště může působit až rigidně.

Přístup studenta ke zpracování A 95 Studentka během semestru vykazovala aktivní zájem o práci. Její výkon byl od začátku až do konce vyrovnaný.
90

Nový, Vítězslav

Formální úroveň práce je na velmi dobré úrovni a svou elegancí koresponduje s architekturou objektů. Výkres situace však postrádá některé potřebné náležitosti (legenda, označení vstupů, struktury ploch ap.).

Urbanistické řešení B Dle textu v průvodní zprávě vychází urbanistické řešení z tradičního objektu uzavírajícího městský blok se zvýrazněným nárožím, který je však z důvodů kontextuálních vazeb (průhledy, propojení, měřítko) dělen na 3 samostatné objekty. Toto řešení nabízí zajímavá optická i pěší propojení, prostup do vnitrobloku, který tak “nezeje” do prostoru Koliště, ale skryt za objemem design-shopů se vtipně projevuje až ve druhém plánu. Samotná geometrie objemů je díky tomu velmi jednoduchá a čistá. Za to vše ale platí autorka nemalou daň, projevující se především v provozu objektů.
Architektonické řešení B Jednoduchá geometrie objemů pozitivně vede autorku k celkově elegantnímu a čistému architektonickému řešení. Výrazně však postrádám otevření parteru – slepé fasády do ulic Koliště a Milady Horákové (za průčelím se skrývá hyg. zázemí kavárny) nelze, dle názoru oponenta, považovat za městotvorný počin.
Provozní řešení C Obecně lze konstatovat, že dispozice objektů jsou navrhovány se zjevnou snahou o čistotu a přehlednost a to i přes jisté nedostatky – vstup do galerie skryt za štěrbinou ve vnitrobloku, kavárna jako široký koridor sevřený trakty hygienických a servisních provozů včetně neadekvátního skladového zázemí (4m2)kavárny; stísněný a poddimenzovaný přístup do designových obchůdků; ne-otevírání dveří ve směru úniku. Především se ale na provozu podepisuje ono rozdělení na 3 zcela samostatné objekty, které vede k nadměrnému množství schodišť, výtahů(v porovnání s konceptem jediné budovy) a u objektů obchodů a dílen pak k poměru užitných ploch vůči servisním na hraně rentability stavby.
Technicko konstrukční řešení A Navržené konstrukční řešení je reálné a dobře využívá zvoleného fragmentování na geometricky jednoduché objemy pro principiálně nekomplikovanou konstrukci.
Formální úroveň B Formální úroveň práce je na velmi dobré úrovni a svou elegancí koresponduje s architekturou objektů. Výkres situace však postrádá některé potřebné náležitosti (legenda, označení vstupů, struktury ploch ap.).
80

eVSKP id 66114