ŽAMBERSKÝ, Z. On-line počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Roupec, Jan

Cílem práce bylo prozkoumat oblast tvorby on-line počítačových her a zpracovat ji způsobem využitelným při výuce softwarových technologií. Jako boční efekt je plánováno umístění vytvořených ukázkových aplikací na nový www portál ÚAI a jejich prostřednictvím zviditelnit ústav u veřejnosti, zejména u studentů středních škol. V práci byly použity technologie HTML5, Javascript, WebGL a SVG. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti, kde se projevil teoretický základ získaný studiem v obecném oboru "Strojní inženýrství", schopnost orientovat se v nových technologiích a získávat nové poznatky. Zcela samostatně si jako první aplikaci zvolil poměrně obtížný námět s dosti komplikovaným modelem a v implementaci použil netradičně WebGL nikoliv pouze k vykreslování, ale i k výpočtům. I druhá aplikace je netriviální a má poměrně složitý model. Ani v jednom případě se autor neomezil na pouhé rutinní naprogramování jednoduché aplikace, která by splnila zadání, ale snažil se vytvořit aplikaci důstojnou a co nejvíce proniknout do podstaty problematiky. Autor prokázal, že nabyté poznatky dokáže prakticky aplikovat při řešení konkrétních úloh. Na úrovni zpracování práce se nijak záporně neprojevuje fakt, že v oblasti informačních technologií je autor v podstatě laikem; předložená práce by byla vynikající i pro absolventa oborového studia AIŘ.

Krček, Petr

Předložená bakalářská práce je členěna do pěti kapitol včetně číslovaného úvodu i závěru. Kapitola 2 poskytuje přehled technologií pro tvorbu webových her. Kapitoly 3 a 4 se již věnují fyzikálním principům navržených aplikací. Kapitola 2 a částečně i kapitoly 3 a 4 mají rešeršní charakter a jejich obsah pokládám za dostatečný a čtivý s minimem nepřesností. Bohužel se v práci vyskytují i určité překlepy a naopak schází odkazy k některým tvrzením a vztahům. Navržené aplikace, které jsou k dispozici na přiloženém CD, hodnotím také kladně. Ze zdrojových kódů aplikací je patrná autorova znalost knihovny webGL, vektorového formátu SVG i jazyků JavaScript a GLSL. Čitelnost zdrojového kódu by však zlepšilo důsledné používání komentářů nejen pro poznámky usnadňující pochopení činnosti aplikace, ale i pro zakomentování nikdy nevolaných funkcí.

eVSKP id 67219